Dag 67 - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 67 - Reisverslag uit Palatka, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 67

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

16 November 2015 | Verenigde Staten, Palatka

Dag 67
Uitslapen vanmorgen tot half 7! Een heerlijk ontbijt van de gastvrouw, nadat we gisteren verrast werden op pompoenensoep, allerlei soorten guiche, salades, gebakken aardappelen, broodpudding met ijs. En dat doodgewoon, omdat ze het leuk vinden fietsers te verwennen, die zo gek zijn, dat ze de USA doorkruisen. Na het ontbijt namen ze ons mee naar een natuurgebied waar allerlei bijzondere beesten in het wildleven, waaronder alligators. Zeker geen dierentuinachtige setting, want je wordt via borden aan alle kanten gewaarschuwd. Zo schijnen alligators een snelheid van 11 mijl per uur te kunnen ontwikkelen en dan moet je hard kunnen lopen.
Na het natuurgebied op de fiets voor de een na laatste tocht. 80 km van Gainesville via Hawthorne, Florahome, Carraway naar Palatka. Heerlijk in een hotel na een relaxed ritje. De eerste echtgenote is gearriveerd. De vrouw van Scott kon niet langer wachten . Morgen volgen nog 6 vrouwen. Morgenavond ons afscheidsdiner. Maar eerst vanavond. Eten aan de overkant van het hotel en daarna jawel(zucht) het o zo leuke White Elephant Spel. Allemaal een onzin cadeau gekocht. We krijgen een nummer , de 1e mag graaien. Echter het cadeau mag tot 3x toe gestolen worden door anderen. Schijnt heel leuk te kunnen zijn. Ik verwacht er veel van. Morgen nog 40 mijl. In een ruk naar de Atlantic. Ooit kwam ik in mijn allereerste marathon in tranen over de streep. Wellicht………….

• 16 November 2015 - 07:58

Marina :

Ik ga ook een traantje laten omdat erna de finisch misschien nog 1 verslag komt.
    en mogleijk nog 1 als je thuisbent om het af te sluiten
    en die alogator hé die zo lekker aan de rand van het water ligt daar waren jullie dus heel dicht bij?
    vermoedlijk vallen ze alleen aan als zij gevaar bespeuren?? anders is het toch wel een Klein beetje erg eng om zo dichtbij te komen. maar goed zij wonen daar en zullen wel weten wat ze doen om jullie daar rond te leiden.
    ongelooflijk avontuur en daar mag best een ontladingen traantje bij hoor.
    Heel veel plezier met deze twee laatste dagen en erg goed uitgerust na een hotel nacht voor de laatste tocht.

• 16 November 2015 - 10:39

Menna:

Eddy bedankt voor je mooie verhalen en nu kom je eindelijk in een plaats waar ik ook geweest ben, geniet nog van je laatste dagen en wel thuis

• 16 November 2015 - 11:48

Siep Brink:

Hallo Eddy,

Het White Elephant Spel ga je spelen. Heb je ze dan nog geen klaverjassen geleerd? Dat laatste lijkt me een stuk interessanter, maar misschien is dat Olifantenspel met een paar wijntjes achter de knopen ook wel leuk. Nog 1 etappe. Kom op kerel. Geweldige prestatie hoor. Aan deze kant van de plas zijn er heel wat mensen jaloers op jou. Geniet van de laatste momenten daar in Amerika.

Groet:
    Siep.

• 16 November 2015 - 12:49

Jan Drenth:

Geniet ervan vanavond, want morgen is die groep natuurlijk volledig uit elkaar gevallen. Maar liefst 7 echtgenotes erbij. Je zal zien dat die kerels opeens allemaal heel anders worden…
    Vanavond je laatste gelegenheid om je te profileren als die vreemde Europeaan, die leeft volgens het motto: 'Iedereen heeft recht op mijn mening'...

• 16 November 2015 - 20:45

Eddy Buisman:

Dat is grappig. 65 dagen lang een blog gebruiken om iedereen je mening over van alles en nog wat te vertellen om tenslotte vast te stellen dat diegene, die jou dit zo ruimhartig toestond, duidelijk te maken, dat dit eigenlijk not done is. Tja over zenden en tegenstellingen gesproken. Tot de laatste dag consequent. Grappig.Maar elke zin zeer gewaardeerd. Ook al was het maar een mening natuurlijk.
    New York in een hotel zal nooit gebeuren. En fietsen gaat prima in New York volgens mijn maatjes. Daar kom je echter nooit achter als je informatie slechts komt uit de hotelindustrie. Sterker het maakt eigenlijk niks uit waar je zit in een hotel. In welke stad ben ik eigenlijk?

• 16 November 2015 - 21:04

Veronica En Jan:

Eddy, alvast gefeliciteerd met het bereiken van de eindstreep. Elke dag hebben we uitgekeken naar je verslag en wat een verhalen. Ben benieuwt naar het "grote verhaal". Wat beklijft nadat je een paar maandjes weer thuis bent? Daarnaast het kleine "Ben je nog wel in staat om thuis meer dan een uurtje op de bank te hangen? " We mailen over een paar maanden nog wel een keer. Wij willen graag nog veel meer van je weten. Prettige terugreis naar ons koude kikkerlandje. Groeten Veronica en Jan

• 17 November 2015 - 01:05

Tjitske:

Jeetje, in de buurt van de finish en ik lig achter! :-(