Dag 66 - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 66 - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 66

Door: Eddy Buisman

14 November 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Dag 66
Het enige nadeel van al die tijdzones richting het oosten, is dat we nu om half 6 in het stikdonker zitten en moeten koken met headlamps. Vandaag is daar geen sprake van. We fietsten in prachtig helder weer (tussen 7 en 9 was het steenkoud) naar Gainesville, Florida’s 2e universiteitsstad. Maar voordat we daar waren aten we ons second breakfast in High Springs in Diner, een restaurant volkomen in 50er jaren stijl. Hoop dat de foto’s over komen. We logeren bij fietsvrienden van Christi. Deze mensen wonen fantastisch. Midden in het bos, een grote tuin, waar nu onze tenten staan, er wordt gekookt voor ons, er is bier, wijn, kortom fantastisch. Daarvoor natuurlijk even Gainesville ontdekt, een stad van 125000 inwoners. Maar wat het opnieuw mist, is een echt centrum. Bijna alle vrij jonge steden zijn gebouwd om auto’s te ontvangen, wat leidt tot brede wegen en weinig centrum. Jammer. Gelukkig was er een marktje waardoor het toch nog knus werd. Ik word inmiddels gezien als iemand, die vindt dat alles in Europa beter is, maar waar dat beeld vandaan komt. Ik moet wel zeggen dat ik met name de steden in Europa oneindig veel mooier vind. Vooropgesteld, ik was nog nooit in New York. Maar dat gaat veranderen. Er liggen plotseling aller!ei ruilmogelijkheden met mijn Amerikaanse maatjes. Nog 2 dagen……..

• 14 November 2015 - 23:38

Tjitske:

Tja,...Parijs!

• 15 November 2015 - 10:41

Dethmer:

Eddy, in de Volkskrant van gisteren een mooi artikel over New Orleans, je weet niet wat je gemist hebt. Overigens wel met de mogelijkheid voor een 11-daagse muziekreis naar zuidelijk VS in april volgend jaar. Hier nu storm en regen, echter zonder mooie vrouwennaam.

• 15 November 2015 - 12:58

Marina :

Wat herkenbaar dat restaurant, geweldig hé.
    En in je verslagen ben je steeds bewonderend over amerika dus tja ik snap ook niet waar het vandaan komt dat jij Europa beter vindt ach een beetje gek die Amerikanen.
    Ach nog 2 dagen wat is de eindplaats die jullie aandoen.?
    En New York is zeer bijzonder mooie zeer grote maar zeer aangename stad, ik hoop dat je nog even de tijd krijgt op dat op te snuiven of vlieg je niet via NY
    maar zoals je zegt ruil mogelijkheden zijn zeer fijn om in je pocket te hebben.
    zet hem op tot morgen

• 15 November 2015 - 14:26

Beluister het mooie nummer Gainesville van Randy Newman…
    Wat ook weer een prachtig voorbeeld van totaal geen inzicht in wat men eigenlijk aan het zenden is: Geen idee waar de mensen het idee vandaan halen dat je alles in Europa beter vindt. En een zin later stellen dat je 'met name de steden in Europa oneindig veel mooier vindt'. En dan vervolgens 'die Amerikanen maar rare mensen' vinden… Tja…
    En dat New York gaat gebeuren. Maar dan niet in een of ander appartementje in de Bronx of zo, maar wel in het Waldorf Astoria… En zónder fiets!

• 15 November 2015 - 16:21

Klaas:

Topdeal: Onderdendam ruilen voor NewYork. Lijkt me moet ik er bij zeggen want ik was wel eens in Onderdendam maar nog nooit in New York.

• 15 November 2015 - 17:08

Ali:

Ideetje:
    Zelf een fietsroute door Amerika plannen waarbij je fietst van fietsmaatje naar fietsmaatje.
    Mogen wij dan mee?
    Zijn er genoeg laadmogelijkheden onderweg? Kan Toos ook mee.