Dag 65 - Reisverslag uit Live Oak, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 65 - Reisverslag uit Live Oak, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 65

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

13 November 2015 | Verenigde Staten, Live Oak

Dag 65
Laat ik deze blog starten met iets aangenaams te melden over onze leider Creed McPerson. Gisteravond was hij verantwoordelijk voor het avondeten. Te gek. Nou moet ik daar wel bij dat hij de mazzel had dat Barry alle boodschappen had gedaan in Tallahassee samen met zijn dochter en alles met de auto werd aangevoerd. Maar de maaltijd diep in het bos gemaakt was geweldig. Een halve kip van de barbecue (13 keer) een gepofte aardappel, salade en broccoli. Top. Het is en blijft een outdoor jongen, die vooral geen groep moet leiden. De perfecte assistent zou ik zeggen. Maar koken kan hij.
En Barry is terug. Mijn maatje, die samen met mij EFI had gefietst en nu zomaar 80 mijl heeft laten liggen. Zonde. Ik heb met hem te doen. Ik moet nu alleen mijn fiets goed in de gaten houden, want er zijn mensen, die ook mij graag in de auto zien zitten.
Vandaag een ongelooflijk mooie en relaxte tocht. 85 km over wegen zonder auto’s, groene omgeving, downhill, en zonnig 25 graden. Op 13 november in t shirt en korte broek mogen fietsen is een enorm cadeau. Zoals ik deze hele reis ervaar als een cadeau. Soms best wel zwaar, maar goed te doen en zo prachtig mooi en avontuurlijk. Amerika is nog niet van mij af. Wat een land, zo mooi, zo’n jonge geschiedenis, zo anders dat ik nog wel eens wil terugkeren.
Vandaag gearriveerd op een camping, waarvan er in Frankrijk zo vele zijn, nl met kanoverhuur. En een flinke winkel, waar we onze boodschappen lopend konden doen. En wifi……..

  • 14 November 2015 - 03:35

    Tjitske:

    Klinkt goed, Eddy! Echt waar, diep respect! Nou zou je ook zelf het initiatief kunnen nemen om je te conformeren aan de groep en het laatste stukje, al is het maar een paar mijl, met de auto te gaan,toch? Zodat niemand aanspraak kan maken op die EFI!

  • 14 November 2015 - 03:39

    Tjitske:

    Hé, hij heeft het laatste stukje tekst niet gepakt:

    Van Gaal zou zeggen: "Together out, together home!"

  • 14 November 2015 - 12:37

    Marina :

    Nee hoor Eddy Niet doen de auto in. Ga maar voor die EFI je hebt het verdiend.
    En tja ook hier in November gewoon tussendoor 16 graden 's nachts 12 graden warmer als op ons feest eind mei. Nu in Brugge in t-shirt nog net geen korte broek meer omdat het de naam 14 november bedraagt.
    Haha 1/2 bbq kip met broccoli aard. en sla het lijkt nederland wel en Nederland komt dichter bij voor je ik heb begrepen dat je 20 november terug vliegt dus nog ff.
    Geniet van de laatste stukjes en dagen en come safe home

  • 14 November 2015 - 13:39

    Jan Drenth:

    Tjitske for President..! Helemaal eens! Dat hele EFI-gebeuren heeft zich in feite in z'n tegendeel veranderd. Het is nu in feite een teken van slechte smaak, oncollegialiteit en onbeschaafdheid geworden om echt aanspraak te blijven maken op dat ding. Daarom: ga een stukje met de auto, een stukje lopen, kruipen desnoods, maar zorg dat je die schandvlek niet op je blazoen krijgt..!

  • 15 November 2015 - 16:10

    Klaas:

    Heb toch duidelijk wat gemist; wat is in vredesnaam die ( of dat) EFI.
    Blijkbaar wel een dingetje want het zet de digitale pennen wel in beweging.
    Nog maar eens teruglezen dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 129147

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: