Dag 13 Laos - Reisverslag uit Pò Chả, Vietnam van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 13 Laos - Reisverslag uit Pò Chả, Vietnam van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 13 Laos

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

24 Oktober 2018 | Vietnam, Pò Chả

Dag 13 Laos
Heerlijk geslapen na een avond kletsen, eten en drinken. Ik geef toe, de flessen bier waren aan de grote kant. Ze kennen hier flessen van 640 cl en dan hoef je toch minder vaak te lopen. Hoewel die Zwitser behoorlijk vaak heen en weer liep. Maar na een diepe slaap is het natuurlijk ook fantastisch wakker worden, nadat ik las, dat Ajax wint met 1-0 van Benfica. De vreugde bij Siep was minder groot. Inpakken en ontbijten. Hopen we, want we hebben te weinig kippen (Laotiaanse valuta). Kunnen we ook met dollars betalen? No problem. En dus zat Siep even later met een kopje thee aan de pancakes en ik aan het brood met eieren en zwarte koffie. Wat een ijzersterk begin van de dag. We reden vandaag weer een groot stuk door een Nationaal Park met aan de ene kant het stuwmeer nog steeds en aan de andere kant het Karstgebergte. Je zou om de 100 meter een foto willen maken, zo indrukwekkend mooi. Maar ja, nadat we het stuwmeer achter ons hadden gelaten en ook de krachtcentrale gingen we in zo’n vaart naar beneden, dat we om half 12 voor het enige guesthouse van de buurt stonden. Toch maar naar binnen en ons installeren. Voldoende tijd om onze afgeragde fietsen eens even op te monteren. Het is nu half 4 en inmiddels relaxtime. In de koelkast van de overburen zie ik hiervandaan dezelfde grote flessen bier staan. Bovendien is het een restaurant waar we straks kunnen eten.
Tja eten bij een Laotiaanse vrouw met 2 kinderen, die geen woord engels spreekt. Ze had voor ons in de aanbieding veel stokjes met vlees, een klein kommetje met een scherpe saus en wat groente. Ze legde ons uit dat we met de stokjes wat groente in de saus moesten leggen en dan samen met een stukje vlees het moesten nuttigen. Het verliep uiteindelijk allemaal perfect. Het was blijkbaar ook meteen de afhaal chinees, want zo nu en namen klanten exact hetzelfde mee dan wij aten. Een prima ervaring weer. Helaas geen wifi in haar verblijf, zodat ik de vertaalapp niet kon gebruiken. Morgen fietsen we verder naar Tahkek, een behoorlijk stadje met allerlei eet- en drinkmogelijkheden. We zien het wel. We blijven van de ene verrassing in de andere vallen….

  • 24 Oktober 2018 - 18:25

    Jan Drenth:

    Leuk, dat die Laotiaanse euro's kippen heten... Mag ik een halve kip van U?

    Ik zou wel eens een geluidsopname willen horen van Eddy (en van Siep!) als die vertaalapp wordt gebruikt... Volgens mij is dat lachen, gieren, brullen...

    Die fietstochtjes van jullie beginnen qua duur trouwens steeds meer bij jullie leeftijden te passen. Het wordt zo langzamerhand steeds meer zo'n bejaarden-groepsreisje, alleen dan met een heel klein groepje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Pò Chả

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 128989

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: