Dag 19 USA - Reisverslag uit Boulder Town, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 19 USA - Reisverslag uit Boulder Town, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 19 USA

Blijf op de hoogte en volg Eddy

10 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Boulder Town

Dag 19 Mesa Campground ? Boulder 78 km (1480 hoogtemeters)
Ik zal het u allen eerlijk vertellen. Deze dag en morgen zouden van mij overgeslagen mogen worden. Dit was voor mij een extreme dag. Het begon vanmorgen bij het opstaan in de bush. Min 7,5 graad. Echt koud. Toch had ik ?s nachts geen last van de kou gehad in mijn lakenzak in mijn slaapzak en een craftshirt met lange mouwen. Rene klaagde voor het eerst over de kou. Om half acht fietsen we weg voor een afstand, die echt niet zo groot was, maar extreem moeilijk. Voor mij dan. Het begon met 18 km op een offroad pad waar mijn fiets voortdurend in het rulle zand stilstond. Na 18 kilometer moesten we twee passen over. En uiteraard niet over asfalt. Van de 9 kilometer recht omhoog ( 16 %) heb ik zeker de helft gelopen. En dat gaat niet hard. 4 km per uur een zwaar beladen flets duwen. Na 27 km begon eindelijk het asfalt weer. Het was inmiddels half 12. Nog 50 km te gaan naar Boulder. Tot bijna 50 km ging het van een leien dakje. Helaas de laatste 25 km waren weer, zeker in het begin, extreem. Opnieuw regelmatig van de fiets af. En dan denk je dat de laatste 10 km alleen maar naar beneden gaan. Helaas. Afdalingen en vieze klimmetjes bleven doorgaan tot Boulder. Eerst maar een colaatje in het cafe. Toen op zoek naar een slaapplek. Geen camping. Uiteindelijk een motelletje met 1 bed voor 98 dollar gescoord. Het is nu kwart voor 6 en we moeten 2 km terugfietsen voor een maaltijd. En dan vergeet ik nog te melden, dat ik nog nooit door zo?n prachtig gebied ben gefietst, maar dat ik dat thuis op de foto?s van Rene ga terugzien want ik had er vandaag geen oog voor. Terug van een prima maaltijd. Een geweldige burger, want die kunnen ze maken hier. Niet in de Mac maar gewoon in de restaurants. We moeten nu uit zien te vogelen wie op het bed slaapt en wie elders. Kijk daar heb ik met maatje Siep nooit last van. Wij duiken vrolijk het 2persoonsbed in. Bij Rene ligt dat blijkbaar iets gevoeliger. U leest in het volgende blog wie het 2persoonsbed mocht annexeren??.

  • 11 Oktober 2017 - 19:40

    Siep Brink:

    Hallo heren in het Wilde Westen,

    Ik begrijp Rene niet. Hij weet niet wat hij mist.... Daarnaast moet hij niet zo kieskeurig doen. Nog een plezierige tijd toegewenst.
    Siep.

  • 11 Oktober 2017 - 21:40

    Bert B:

    Wie wil er nou niet met Ed in bed ?

  • 11 Oktober 2017 - 23:19

    Jan Drenth:

    Mijn god, wat een ellende. Moet je dagenlang de meest waanzinnige ontberingen doorstaan onder de meest verschrikkelijke omstandigheden... Blijkt je reisgenoot ook nog homofoob te zijn....

  • 12 Oktober 2017 - 09:08

    Rolf:

    Ik geef Rene groot gelijk. Ik zou ook liever op een deurmat slapen, dan met Eddy, Siep of Bert in het allermooiste tweepersoonsbed.

    Rolf.

  • 12 Oktober 2017 - 22:37

    Henk Lammerts:

    Haha met Ed in bed dat vind ik wel een goeie.
    Dat moet toch geen probleem zijn jongens samen in eeen bed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 129219

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: