Dag 13 USA - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 13 USA - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 13 USA

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

05 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Moab

Dag 13 4 oktober Bluff – Monticello 78 km
We staan om 6 uur buiten de tent wederom in het stikdonker en vooral ijzige kou. Het zijn de momenten om je af te vragen, waarmee je bezig bent. Even gekeken naar het hoogteprofiel van vandaag en ja hoor, het gaat uitsluitend omhoog. Hier zie ik erg tegen op. Klimmen is niet erg vanwege het genot van de daling. Vandaag echter kilometers vals plat en af en toe 10 %. Het was al bijna half 8 dat we vertrokken en mijn verwachting kwam uit. Rene fietste uit solidariteit de hele weg achter me. Zo nu en dan hoorde ik hem. Lekker zo’n dagje uitfietsen. De ergste opmerking kwam halverwege toen hij opmerkte wat last van zijn knie te hebben, maar gelukkig ging het met 1 been ook prima. Tja. Toch om 14.00 reeds op de camping in Monticello, die voorzien was van de toepasselijke naam View Mountains. Het barst hier werkelijk van de reeën, die de gevaarlijke snelweg bij bosjes oversteken. Er ligt er dan ook regelmatig eentje aan de kant van de weg. De cxampings hier zijn louter efficient. Je vindt nog geen speeltuintje voor de kids. Allemaal geplaveide plekken voor de reuzecampers en soms, zoals nu, 5 plekjes op een stukje gras voor wat tenten. Morgfen naar Moab over 80 km en het ziet er naar uit da t we veel dalen. We staan dan ook pas op als het licht is. Voor nu ( het is half 8 ) welterusten…….

  • 05 Oktober 2017 - 08:13

    Marina:

    Mountens en nog eens mountens Eddy vindt je het dan gek dat er zoveel klim is. Werkelijk gooi het mopperen eens weg. Zoals je ziet weinig reactie van andere volgers. Ik zelf blijf het onderweg zijn zo leuk dat ik jullie wel blijf volgen alsof ik er bij ben zet hem op jongens wanneer is jullie rustdag??

  • 05 Oktober 2017 - 10:00

    Ina:

    Ja, zwager(tje)....je kunt dan wel zo stoer doen, maar jij loopt ook tegen de 70 !!!! Maarrrrr.....je doet het toch maar weer !!!
    Sterkte en veel succes.

  • 05 Oktober 2017 - 12:22

    Dethmer:

    Tsja, oud en klimmen. Tegenwoordig gaat dat elektrisch! Energie Transitie of zo iets.

  • 05 Oktober 2017 - 13:07

    Jan Ossel:

    Het is adembenemend om jouw reisverslagen te lezen. Misschien komt dat omdat ik zelf eens in Nieuw Zeeland en USA (canyon)was (echter in een busje -:). Ik herken de sfeer die jij schetst.
    Je reisverslagen komen eerlijk en openhartig over. Ik heb bewondering voor wat jij en Rene presteren. Zoek een uitgever. Ik doe het niet na! Prettige vakantie verder. Jan Ossel

  • 05 Oktober 2017 - 15:12

    Jan Drenth:

    Tja, de scheiding der geesten begint zich al wat af te tekenen. Je hebt natuurlijk ook een lastige leeftijd voor dit soort grappen. Met leeftijdgenoten wordt het al gauw rollatorwerk, en met jongeren wordt het één grote hijgpartij waarbij je reisgenoot jou er met één been nog royaal uitfietst...
    Grappig trouwens hoe we onze Nederlandse kwaliteitsnormen overal mee naar toe nemen. 'Nog geen speeltuintje voor de kids'.... (Dat woord kids moet je trouwens nooit meer gebruiken, dat is voor de dolende dertigers met bakfietsen, identiteitscrises en slechte huwelijken. Zou verboden moeten worden...)

  • 06 Oktober 2017 - 00:26

    Elly:

    Misschien is het een goed idee om je het volgend jaar aan te melden voor het programma "We zijn er bijna".......en dan uiteraard als reisleider.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 129438

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: