Vrijdag 15 april 2016 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 april 2016 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 april 2016

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

15 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanmorgen stonden 2 jongetjes verwachtingsvol op na een boerennacht van tien uur slaap. Ja ja je kunt ook overdrijven met die lange fietstochten. Eerst maar even ontbijten bij Starbucks, toen terug naar het hotel om van kamer te wisselen, waardoor we nu naast onze fietsen liggen.
Maar daarna kon het toeristisch uitstapje beginnen. Een kaartje kopen voor de ondergrondse naar het centrum bleek niet eenvoudig. Uiteindelijk uitgekomen bij een Oysterkaart, een soort OVkaart maar dan voor 2 dagen. Hup daar verdween 40 pond in een ticketmachine. Op naar St Pauls Cathedrale. Eenmaal in het centrum kwam de regen gestaag naar beneden en natuurlijk liepen we eerst volstrekt de verkeerde kant op. Uiteindelijk bleek de entreeprijs voor de kerk 20 pond. Dus gauw naar Covent Garden waar Siep ademloos een operazangeres bewonderde. Inmiddels had ik mij voor 5 pond een paraplu aangeschaft, een uitgave, die Siep volstrekt overbodig vond. Hij liep de rest van de dag zeiknat te worden. Op naar Downingstreet. Vlak daar voor de wisseling van de wacht van de Guards mogen meemaken. Dat kan alleen in traditioneel Engeland. Jonge verklede mannen te paard met helmen tot op de ogen, die twee andere jonge mannen te paard afwisselen, dit alles onder leiding van een schreeuwende man in hetzelfde pak met zwaard om daarna een uur lang bewegingsloos op dat paard te blijven. Het is in Nederland niet voor te stellen, dat je daar mensen voor vindt. Door naar Downingstreet 10. Zelden zoveel zwaar bewapende agenten bij die plek gezien. De aanslagen in Parijs en Brussel hebben wat teweeg gebracht.
Op naar het parlementsgebouw en WestMinsterAbbey. Een rij van honderden meters. Overslaan dus. Om 4 uur via Victoria station weer terug. Een vriendelijke jongeman bood aan de oude Brink zijn zitplaats aan. Ik knikte begrijpend. En terwijl de trein begon te rijden kon Siep zich nog ternauwernood vastgrijpen alvorens te zitten. De jonge man grijnsde begripvol.
Terug om 7 uur prima gegeten in de pub Eddy's Kingdom. Was puur toeval. Nog nooit zoveel vlees gegeten. Kan gezellig worden vannacht. Morgen gaan we daar een echt Engels ontbijt proberen. Daarna op naar Wembley.Chelsea tegen Manchester City slaan we toch maar over. Goedkoopste plek 200 pond..........

  • 16 April 2016 - 00:04

    Marina:

    Ja ja, Engeland en fietsers niet echt een fietsland
    en ik herken je verhaal van London. Voor een kerk betaal je meer als voor een museum Rare jongens die Engelsen. Vorig jaar heb ik ook staan klungelen met z'on Oystercard ik het uiteindleijkgewoon 10 kaartjes á 1,70 gekocht en kon ook overal heen, Tja alles valt te leren.
    Maar los van dat Engeland rare gewoontes heeft, is en blijft het een leuk volkje.
    En geniet ze van het Engels ontbijt Ik vind het heerlijk.
    Groetjes en op naar julle volgende dagen

  • 16 April 2016 - 20:17

    Jan Drenth:

    Een hotel waarin je naast je fietsen slaapt? Je overnacht dus in een fietsenschuurtje… Tja…
    En verder dus een rondgang langs alle erkende tourist-traps. Veel sandalen, bloemetjesjurken, omgehangen fototoestellen en money-belts?
    Wacht maar tot jou voor de eerste maal in je leven een zitplaats wordt aangeboden door een jeugdige medereiziger… Ik hoop dat ik daar dan bij ben. Gegarandeerd dat je dat dan nooit meer vergeet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 129404

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: