Dag 60 - Reisverslag uit DeFuniak Springs, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 60 - Reisverslag uit DeFuniak Springs, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 60

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 November 2015 | Verenigde Staten, DeFuniak Springs

Dag 60
Nou…..kan me niks schelen eindigde ik gisteren mee, maar dat blijkt toch niet te kloppen, hoor. Allemachtig wat regende het vanmorgen. Ook na het ontbijt van half 8. Toch maar vertrekken om 8 uur. Honderd kilometer vandaag en jawel het kwam 100 km bij bakken uit de lucht. Gelukkig is alles hier vlak, zodat we konden blijven fietsen. Met een lunchpauze bij Mc Donald (10.30) stonden we om 2 uur voor ons motel. Kamperen was uitgesloten. Naast het motel een Wafflehouse. Daar zullen we vanavond wel gaan eten. Wat kan ik zeggen over dit deel van Florida? Weinig, niet spectaculair. Eigenlijk net Nederland. Groen, landerijen, harde wind tegen en regen, regen.
Ik schrijf dit op zondagmiddag. De middag van het professionele American Football. Er is geen mens meer aanspreekbaar. Er wordt gekeken en meegeleefd. Ondertussen denk ik na over mijn terugtocht. Vrijdag 20 vlieg ik terug vanaf Orlando. Hoe kom ik daar met fiets/reeds ingepakte fiets? Blijf een paar dagen in St Augustine. Tijd genoeg om UPS oid te benaderen om mijn fiets naar het vliegveld te brengen. Ook de bikesbop schijnt die service te leveren a 100 dollar. Geld dat je zelf ook moeten kunnen verdienen. Ik ga maar eens rondbellen. Mijn Amerikaans begint wel wat te worden…….

  • 08 November 2015 - 23:53

    Tjitske:

    Blijft gek, dat jij dit bericht op 8 november " gepost" hebt en het hier nog 7 november is..." Around the world in 80 days!" Weet je nog? Succes, Eddy! Hoop dat deze laatste loodjes niet al te zwaar zullen zijn!

  • 09 November 2015 - 07:31

    Henk:

    Man wat een pech om die laatste etappes in de regen te moeten rijden. Kunnen jullie geen auto huren om in Orlando te komen? Hoe doen je reisgenoten dat, Joe gaat vast met een camper of i.d. Succes, ik hoop voor je dat het weer nog een beetje gaat meezitten.

  • 09 November 2015 - 12:09

    Siep Brink:

    Hallo Eddy,
    Wat een verhaal Eddy. Je kunt hier straks in de regio moeiteloos avond aan avond vullen met jouw reisverhalen. Lijkt me bovendien een leuke bijverdienste voor jou om al die extra onkosten aan jouw fiets weer terug te verdienen.
    Als de omgeving en het weer daar zo op Nederland lijken wordt de drang naar huis wellicht nog groter.
    Nog veel sterkte gewenst de laatste honderden kilometers.

    Groet±
    Siep Brink.

  • 09 November 2015 - 21:37

    Amel Blink:

    Hoi Eddy,

    Ik lees nu sinds anderhalve week jouw reisverhalen en ook die vanaf het begin heb ik inmiddels 'verslonden'. Jezus, man, wat een avontuur !
    Van Annemieke had ik van jouw onderneming gehoord. Met stijgende verbazing, ontzag en bewondering is het een van de eerste dingen, die ik 's ochtends doe : het laatste verslag lezen en dan met Google Maps en Streetview de route zichtbaar maken.
    Jullie zijn wel door een fantastisch gebied gefietst, indrukwekkend. Alles lijkt zo ruim en uitgestrekt. In die woestijngebieden moet je trouwens wel aardig afgezien hebben.

    Sterkte voor de komende etappes, kop d'r veur, zok mor zeggen.

    Groet,
    Amel Blink

  • 10 November 2015 - 14:35

    Jan Drenth:

    Als je die fiets in de Atlantische Oceaan gooit, spaar je dus mooi $100 uit. Dat moet je toch wel aanspreken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 129440

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: