Dag 35 - Reisverslag uit Kerrville, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 35 - Reisverslag uit Kerrville, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 35

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Kerrville

Dag 35
Gisteren was het een vreselijk lange dag, maar die eindigde wel op een schitterende plaats pal aan de rivier. Vanmorgen nadat we om 8.30 u waren vertrokken, kreeg ik na 10 minuten al te horen, dat we op een historische plek waren aangekomen. Bob, mijn maatje uit Tennessee is geschiedenisgek en dat boeit me. We stonden op de plek, waar de Mexicaanse oorlog uitbrak door stiekem gedrag van de toenmalige president van Amerika. Tijdens en na afloop van die oorlog kreeg Amerika Californie, Arizona en New Mexico. Even daarvoor had Texas zich al los gemaakt van Mexico. Ooit was dat een idioot groot land. Naast een oorlog kostte het Amerika ook nog eens geld. Vlak daarvoor was Oregon op de Britten veroverd. Tja daar sta je toch maar even op een bijzondere plek. Het leuke aan de Amerikaanse geschiedenis is dat die zo jong is. Het zorgde overigens niet voor een gemakkelijke dag. Drie heuvels van 10 procent voor de kiezen. Over 45 mijl deden we tenslotte 6 uren. Exclusief boodschappen, want het was weer eens mijn dag. Een verrukkelijke salade, niet mijn woorden, en een pasta met van alles was mijn bijdrage. Morgenvroeg (5u op) het ontbijt en ik kan weer vooruit. We zitten nu in Vanderpool en naderen Austin steeds dichter. Iedereen verheugd zich op 2 rustdagen. Ik moet mijn fiets laten nakijken, kortom op zoek naar de bikeshop van Armstrong in het weekend. En ik wil graag een school bezoeken. Gaat vast lukken.

  • 15 Oktober 2015 - 19:14

    Dethmer:

    Die school om je Engels bij te spijkeren?
    Veel plezier in Austin.
    Ben toch benieuwd of er iemand in een Austin rijdt in Austin.

  • 15 Oktober 2015 - 22:27

    Jan Drenth:

    Mijn God, wat een gezelschap..! Het houdt het midden tussen een scène uit een Mad Max film, een stel bezoekers van het Burning Man festival en een groepje overlevenden van een kernramp. Van de frisse, kleurige jongens en meisjes van het begin is weinig meer over… Krijgen jullie niet constant liften aangeboden van medelijdende Amerikanen?
    Ik tel nog 11 mensen, met de fotograaf mee zijn jullie dus met z'n twaalven. En als ik het goed heb ben jij de derde van links. Dus geen oranje jasje meer (verstandig, gezien de prestaties van onze jongens…). Historische foto hoor!

  • 17 Oktober 2015 - 04:02

    Tjitske:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 129377

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: