Dag 33 - Reisverslag uit Del Rio, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 33 - Reisverslag uit Del Rio, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 33

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

12 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Del Rio

Wat een schrik gisteren om John. En het duurde tot 8 u voor we het verlossende woord hoorden. Gelukkig gezond, geen hartproblemen, maar in de hitte veel te weinig gedronken. Dan kun je ook kramp op je borstspieren krijgen en dat was het geval waarschijnlijk. Ze hebben hem binnenstebuiten gekeerd en dus kan hij verder, vindt hij zelf.
De plek waar we vannacht waren, zo'n 40 km mijl voor Del Rio was adembenemend mooi. Middenin de woestijn van Texas. Doodstil en aardedonker vanaf 8 u in de avond. Vanuit mijn tent zonder regenzeil kon ik de sterrenhemel bekijken. Nooit zoveel sterren gezien. Het enige probleempje is dat alle voedsel hoog opgeborgen moet worden, want veel beesten.
Vanmorgen onderweg naar Del Rio telde ik 4 aangereden herten, 6 raggoons, 2 bokken, 3 honden, maar ontelbare konijnen, een waar slagveld. Alles wordt keurig opgeruimd door gieren en andere aaseters. We zijn nu in Del Rio en hopen zaterdag in Austin aan te komen waar we 2 volle dagen, 3 nachten zullen uitrusten. En de fietsen nakijken. Ik moet een nieuwe achterband en mijn versnelling begint te kwakkelen. Waarschijnlijk een nieuwe kabel. Er wordt heel veel geschakeld. Vandaag is Kurt jarig. Wij zingen en belangstellend vragen naar zijn leeftijd. 67 riep hij. Oh, zei Joe, goed bouwjaar 1948. Nee, nee, zei Kurt, ik ben van 1949. Oh zei Joe, dan ben je 66 geworden. Nee nee 67. Onmogelijk, zei Joe weer. Waar is je rijbewijs?. Kort om, dat duurde even. Toen ten langen leste, zijn vrouw gebeld. Hoe oud ben ik geworden? Tja 66 dus. Liet werd gewoon een jaar jonger. Vandaag slechts 40 mijl gefietst, dus vanmiddag geshopt in een Wal-Mart. Bijna verdwaald, zo immens groot. Morgen opnieuw 70 mijl en 35 graden…….

  • 13 Oktober 2015 - 00:46

    Jan Drenth:

    De een drinkt zo weinig dat hij kramp in z'n borstspieren krijgt, een ander moet z'n vrouw bellen om van haar te horen hoe oud hij eigenlijk is geworden, weer anderen gaan klagen over het lawaai terwijl ze de kans hebben een uniek Mexicaans feestje mee te maken, iedereen is zonder morren bereid om dagelijks bij helse temperaturen per fiets enorme afstanden af te leggen (expliciet verboden middels de Geneefse Conventies, die de rechtsregels bepalen ten tijde van een gewapend conflict)….
    Een bijzonder groepje…
    Busje komt zo…
    Maar al met al natuurlijk wel prachtige verhalen, waar ik iedere dag weer reikhalzend naar uitkijk!

  • 13 Oktober 2015 - 07:30

    Henk:

    Jullie gaan dus niet verder naar beneden naar de kust maar weer eens stukje noordelijker, oversteken naar Florida. Fijn dat John weer mee kan doen. Maar twee hele dagen in Austin, dan kun je mooi samen met Clark een bezoekje brengen aan Armstrong, hij woont in Austin Texas, haha dat zou wat zijn. Maar ik weet dat jij niet op hem zit te wachten.
    Oh ja je versnellingskabel moet waarschijnlijk worden aangespannen, een nieuwe rekt altijd een beetje uit.
    Mooie verhalen, fijn dat je elke dag een stukje schrijft.

  • 13 Oktober 2015 - 08:18

    Dethmer:

    Mooi dat jullie als groep niet verder gehavend zijn. Het was overigens wel passend geweest in Austin, omdat deze plaats ooit is gesticht met de naam Waterloo volgens Wikipedia. En waarom iedereen je naar Armstrong wil hebben snap ik ook niet, want volgens mij kun je beter langs gaan bij Sandra Bullock, die daar ook woont!
    Succes verder en geniet er van.

  • 13 Oktober 2015 - 10:14

    Marina :

    Het blijft prachtig ik ben erg blij steeds met je foto's, die roepen herinneringen op van reizen en reizen heerlijk gewoon onderweg zijn met een uiteindleijk doel maar het onderweg zijn op zich is al heerlijk.
    En inderdaad jouw verhalen elke dag weer gewoon een moment voor mezelf met een kopje koffie en maar genieten weer van jouw verhalen.
    Dank voor deze entertainment, ga vooral door.
    geniet van je komende dagen rust dat hebben jullie wel verdiend even .
    Langzaam is het ook leuk om alle reacties van mensen te lezen haha dubbele verhalen.
    groetjes

  • 13 Oktober 2015 - 21:33

    Bert B:

    Het schijnt wel een aanslag op het verstand te zijn. De een vergeet te drinken, de ander vergeet zijn leeftijd. Waar woon je ook al weer Eddy ? Kantens ?

  • 14 Oktober 2015 - 02:51

    Tjitske:

    Zo, wat een geruststelling (en ik ben weer bij)! Zet m op, Eddy! En geniet van je twee volle dagen rust!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: