Dag 3 24 sept - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 3 24 sept - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 3 24 sept

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

25 September 2017 | Verenigde Staten, Boulder City

Dag 3 Hoover Dam
Vanmorgen (zondag 24 sept) om kwart voor 8 wakker. Dwz opnieuw, want ook om 3 u en 5 u was ik klaarwakker. Het zal wel liggen aan het feit, dat ik aan het afwennen ben van Toos en het wennen aan Rene. Dat is toch een wat moeizaam proces. Even naar de super en de Starbucks. Nergens lekkerder koffie dan daar. Om half 10 op de fiets richting Hoover Dam, een van de meest populaire highlights van de VS. Maar eerst even om 11 u onze tent opgezet aan het Lake Mead, het meer dat ontstond, omdat de Colorado rivier wat opgehouden wordt door die gigantische dam. Een prima plek. Voor Rene 20 dollar en voor mij als senior slechts 10. Dichter bij de dood wordt plotseling van alles goedkoper. Op naar de Hoover Dam. Eerst langs het Hoover Dam Casino. Daarna flink afdalen naar de Dam. Half Amerika had deze dag uitgekozen om de dam te bewonderen. Schijnt in 4 jaar gebouwd te zijn. In die jaren (1931-1935) waren er voldoende arbeidskrachten om deze klus re klaren. Wel veel doden tijdens het werk. En niet alleen vanwege de hitte. Maar blijkbaar is dat het allemaal waard geweest. In zo’n toeristenzee voel ik me toch wat ongemakkelijk. Ongelovige blikken van mensen met de blik op onze fietsen, deden ons glimlachen. Na een uurtje terug. Op naar het casino. Een zee van lichteffecten en vooral onbegrijpelijke gokmachines zorgden wel voor sfeer. Op een van die kasten zag je de jackpot oplopen naar boven de 10 miljoen. De kast werkte uitsluitend op een creditkaart. Toch maar van afgezien. Twee koude biertjes bleken een stuk goedkoper. Om 4 uur begonnen met uitgebreid te koken. Supergezellig. En het bleek heerlijk om 5 uur. Om ons heen wordt het ietsje drukker. Hoewel iedereen zijn tent op gepaste afstand zet. Inmiddels is Rene in gevecht met zijn Garmin, waar de route op staat. Nadat mijn MIO gisteren geen sjoege gaf zijn we aangewezen op de Garmin. Anders wordt het kaartlezen. Morgen hebben een tocht van 125 km voor de boeg naar Kingman. Op de kaart is dat een lange rechte weg naar het zuidoosten, dus dat kan niet missen. Vroeg op, dat is zeker.

• 26 September 2017 - 00:27

Jan Drenth:

Dat je al 'afwennend' van Toos om 3 en 5 uur 's nachts wakker wordt maakt me wel nieuwsgierig naar jullie nachtritme thuis... Misschien toch een klein jetlagje?
    Jullie reactie op al die ongelovige blikken op jullie fietsen deed me denken aan die man in die inrichting die zei dat hij Napoleon was: die had na de ongelovige reacties van zijn toehoorders ook altijd zo'n superieur glimlachje op zijn gezicht. Ach ja, ieder heeft recht op zijn eigen werkelijkheid...
    Een paar maanden geleden heb ik het Lake Mead, de Hoover Dam, de Colorado River en de Grand Canyon vanuit een helikopter mogen bewonderen. Prachtig! En heel relaxed...