Dag 2 22 en 23 september - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 2 22 en 23 september - Reisverslag uit Boulder City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 2 22 en 23 september

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

24 September 2017 | Verenigde Staten, Boulder City

Dag 1 vervolg en dag 2. 22 en 23 september 2017
6.55 werd natuurlijk 7.30 dat we uit Dallas vertrokken, maar een probleemloos vluchtje deed ons om 21.00 u plaatselijke tijd in Las Vegas landen, waar op het vliegveld de gokapparaten al klaarstonden. Wat een gekke stad. Buiten stonden mannen te schreeuwen naar taxi’s en eenmaal ons in het vizier met 2 grote dozen, regelde men meteen een geschikte taxi. Een Griek bracht ons naar de bestelde Airbnb. Een appartement achter grote hekken en bewaakt bleek onze plek. Het maakte een rommelige indruk. De eigenaar was weg en vlak voor ons waren mensen vertrokken. Dus overal wasgoed. Slechts 1 slaapkamer bleek netjes en er was een slaapbank in de kamer. Achteraf gelukkig bleken we niet helemaal kapot en gingen op zoek naar bier. Eenmaal aan het bier sloeg de overmoedigheid door en zetten we in de kamer onze fietsen nog even in elkaar. Om 23.30 stond ik op het punt het 2persoonsbed in te duiken toen er een sleutel in het slot werd gestoken en er een jong russisch stel binnenkwam. Die schrokken zich rot net als wij. De Russen bleken slecht engels te spreken maar met armen en benen kom je een heel eind. Het had een haartje gescheeld of ze hadden mij in hun bed gevonden. Hoe genant kan het zijn. In onze slaapzakken zijn Rene en ik uiteindelijk op de andere kamer gaan liggen, die er naast niet opgeruimd wat ranzig uitzag.
De volgende dag besloten we onze 2e nacht niet te gebruiken en dus te vertrekken tot grote opluchting van het jonge stel uit St Petersburg. Om 11 uur op zoek naar de grootste kampeerwinkel van de USA de REI. 12 km verderop bleek het een soort luilekkerland voor Rene en mij. Je moet je in een dergelijke winkel echt inhouden. Hebben we gedaan. Daarna natuurlijk even naar het centrum van Las Vegas om daarna al een stukje van de route te doen. Om 15.30 zaten we nog steeds in LasVegas en dus moesten we maar eens een camping zoeken. Drie parken en een uur later nog geen camping. Tent? No tents here! Om half 5 dan maar de route opgepikt op weg naar Boulder City. Om 19.00 u was het inmiddels fietsen met het licht aan en geen camping. En dus zitten we nu in een motel in Boulder City na 90 km. Alle beslissingen van vandaag pakten domweg verkeerd uit. Dat soort dagen bestaan. Het is nu kwart over 8 en liggend op bed bedenken we onze maaltijd. Onze bezittingen overziend wordt het een broodje met worst, chips, pinda's, bier en cola. Kortom een heel fijn diner.

• 24 September 2017 - 11:30

Marina:

Hey eddy verzwijg je iets voor ons????
    Je zou je vakantiegeld aanvullen in LAs Vegas, hoe is dat afgelopen eten jullie daarom zo'n heerlijk diner?

al 90 km in de goeie richting we horen weer.

• 24 September 2017 - 14:23

Harmke Spier:

Na dit lastige begin kan de rest alleen maar beter worden. Heel veel plezier nog.

• 24 September 2017 - 23:33

Jan Drenth:

Nou, dat begint al goed... Meteen een Russische hoer besteld (je verpakt het mooi, maar daar kijken we wel doorheen), overnachten in een gribus-tent terwijl Caesars Palace om de hoek is, niet even een lekkere pokerpartij spelen maar meteen een kampeerwinkel induiken en op de fiets klimmen om vervolgens zo'n 100 km te fietsen en te eindigen in een ongetwijfeld shabby motel...
    Iets zegt me dat al die zegeningen van Amerika niet helemaal aan jou besteed zijn...