Dag 1 22 sept 2017 - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 1 22 sept 2017 - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 1 22 sept 2017

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

22 September 2017 | Verenigde Staten, Dallas

Dag 1 vrijdag 22 september 2017.
We zijn los. En hoe. Dit eerste verslag schrijf ik ergens boven Engeland na een uurtje te hebben gevlogen. En dat we überhaupt vliegen mogen we erg dankbaar voor zijn. We vertrokken keurig op tijd uit Bedum. Rene zijn fiets ingeladen in onze auto en op weg. Achter elkaar aanrijdend waren we keurig op tijd op Schiphol. Inchecken van de bagage. Wat een rij. De twee gigantische fietsdozen zorgden voor een perfecte voorrangsbehandeling. De rij wachtenden keek knarsetandend toe. Ook de kosten voor het vervoer van onze fietsen vielen reuze mee. Vervelend puntje is dat we ze in Dallas opnieuw moeten inchecken naar Las Vegas. Zonder bagage even relaxt koffiedrinken met Angelique en Toos. Te relaxt. Nadat Angelique wat laat ontdekte dat ze zout in haar koffie had gedaan, bleek het plotseling half 10. Vertrek 10.20. Oh my god. Een gigantische rij bij de controle van de handbagage en paspoort maakte ons knap nerveus. Bijna overhaast onze partners weggekust was het 10.00 u toen we naar de gate konden. Halverwege opgewacht door dezelfde juffrouw die onze bagage incheckte. Mr Buisman en van der Molen? Snel snel uw bagage wordt er bijna weer uitgehaald. Een sprint van enige honderden meters volgde. In alle bescheidenheid constateerde ik, dat ik ruim als eerste aan kwam. We waren de aller allerlaatste passagiers. Voor wie mij een beetje kent, lijkt dit een onwaarschijnlijk verhaal. Altijd een kwartier te vroeg bij de bushalte, altijd Toos manend op te schieten overkwam mij dit. Het was zitten en opstijgen. We werden nog net niet persoonlijk verwelkomd, maar de captain zei wel na onze binnenkomst dat ook de laatste passagiers binnen waren en we konden vertrekken. Alle hoofden draaiden onze kant op. Wij knikten vriendelijk, nog steeds hijgend en zwetend terug.
Tien uur later zijn we geland in Dallas, Texas. Dit land is zo paranoia geworden na allerlei aanslagen en de verkiezing van Trump als president, dat nu elke buitenlander gecheckt en nog eens gecheckt wordt. Eerst alle immigratiehandelingen ondergaan, dan de bagage ophalen en opnieuw inchecken naar Las Vegas. Gezellig met die grote dozen een paar keer met de lift heen en weer alvorens we notabene naast de Starbucks het loket voor de oversized luggage vonden. He, he, opnieuw door de douane, een piepende mobile in mijn broekzak en ja hoor, ik mocht. De vrouw vroeg na het piepen of ik een prothese had. Of dat nu door het gepiep kwam of mijn soepele manier van lopen heb ik haar niet gevraagd. Het is hier nu kwart over 3 in de middag en voor ons kwart over 10. Om 7 uur vliegen we waarna we om 8 uur aankomen terwijl de vlucht 3 uur duurt. Opnieuw 2 extra uren tijdsverschil. Hoe we daar aankomen en of onze bagage meegekomen is hoort u morgen. ’ t Zweit stoat me veur de kop………

  • 23 September 2017 - 00:30

    Jan Drenth:

    Dus jíj bent dat!! Jíj bent die ontzettende lul waarvan er elke vlucht, elke voorstelling en elke reis wel één is. Die verschrikkelijke debiel die kennelijk nog geen klokkijken heeft geleerd, die onhandige stoethaspel die nooit weet hoe dat werkt met tickets, wachtrijen, controles en mensenmassa's. Die kan functioneren dankzij het oneindige geduld van de rest van de wereld. En die er nooit wat aan kan doen. 'Nou gewoon... Heb ik weer... Snap ter niks van...'
    Nou, dat belooft wat voor de rest van de reis. Ik verheug me... :-)

  • 23 September 2017 - 12:47

    Bert B:

    Ja, Jan Drenth, we mogen weer. Ik doe mee !
    Nou Eddy, dat het te moak'n mit leeftied. Schijnbaar wordt het tijdbesef allemaal wat minder. Goede reis en veel plezier verder.

  • 24 September 2017 - 11:26

    Marina:

    Inderdaad Bert we mogen weer mee adviseren hu reageren haha
    In Eddy wat zie ik je hebt een jonge gast mee genomen, je doet wel stoer je kon het niet laten dat je als eerst aankwam na de sprint maar uithoudingsvermogen vermogen en ondersteuning van een jonge vent is zeer handig van je.
    Heren allereerst moet ik zeggen Heel veel plezier geniet van de prachtige canyons. Ik kan niet nalaten te schrijven dat ik op een paard helemaal diep down de Grand Canyon in geweest ben na een dag op het paard kom je aan en heb je de canyon shuffle je loopt dan het eerst uur wijdbeens haha Maar het was adembenemnd mooi. Dus heren genieten en ons op de hoogte houden dan reis ik weer een beetje mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 128992

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: