Donderdag 23 februari - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Donderdag 23 februari - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

24 Februari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Donderdag 23 januari
Deze blog schrijf ik op donderdagavond vanaf een luxueus 2 persoonsbed met aan de ene kant…….., nee zo gek is het niet, maar de afsluiting van mijn trip is wel weer zo gek, dat ik dit blogje presenteer als toetje. Want wat gebeurde er deze dag. Om 22.30 plaatselijke tijd verliet ik Nieuw-Zeeland en in bijna 11 uur naar Guanzhou. Naast mij zat een Chinees, waar niet trouwens, die zo graag met mij wilde communiceren, maar geen woord engels sprak. Het was aandoenlijk. We hebben geen woord van elkaar begrepen, maar na 11 uur pal naast elkaar te hebben gezeten, uitbundig als vrienden afscheid genomen. Toen 4 uur wachten is Guanzhou en daarna begon de 13 uur durende vlucht naar Londen. Ook daar waaide het wat harder blijkbaar, want de landing duurde en duurde. Helemaal gaar rolde ik het vliegtuig uit. Even bellen met het thuisfront en toen kreeg ik opnieuw de code oranje verhalen. En ja hoor vlucht naar Amsterdam gecanceld. En dan begint het formulieren gedoe. Op naar de servivedesk van de KLM. We waren met 12 mensen. Maar inmiddels stonden er al 50. Wij achteraan. 1 voor 1 aan de beurt. Je wordt met de minuut chagrijniger ook omdat je zo gaar als boter bent. Maar na een uur ontstaat er bij mij dan toch iets van dit moet anders: als een echte schoolmeester wees ik de KLM op hun bureaucratische werkwijze en stelde voor onze groep als groep te behandelen. Alsof ze water zagen branden. Nee dat ging echt niet. Toen maar een grote zak snoep gekocht en gedaan alsof ik jarig was. Alle mensen ben ik drie keer bij langs geweest. Ik werd toe gezongen met happy birthday en het wachten werd een stuk lacheriger. Om 8 uur stapten wij in een bus bij een heks van een chauffeuse, die helemaal geen zin had in dat lacherigd sfeertje. Om half negen zaten we in hotel Holyday Inn en om negen uur aan het diner. Kortom de trip kreeg uiteindelijk een grappig staartje. Morgen het vliegtuig van 17.00 naar Nederland, dan de trein om zodoende precies een dag later toch thuis te komen. Ach natuurlijk was het eerst vervelend, maar waarom zou je je trip laten verpesten door omstandigheden, waar niks aan te doen valt? Wordt niet meer vervolgd, hoop ik………….

  • 24 Februari 2017 - 09:21

    Harma:

    Je hebt de reis in de stijl van de reis afgesloten. Nog een klein stukje en je kunt Toos weer in je armen sluiten en bijkomen van dit avontuur. Lekker rustig in Onderdendam waar het nog zo slecht niet is. Waardeer je nu weer dubbel. Suc6 met het laatste stukje over zee.

  • 24 Februari 2017 - 09:41

    John&Mieke Waanders:

    Prachtig slot!
    Had al een bruin vermoeden dat vertraging zou plaats vinden. Welkom home !

  • 24 Februari 2017 - 13:30

    Jan Drenth:

    'En zo werd het dan toch nog een klein beetje vakantie...'

  • 24 Februari 2017 - 14:34

    Marike:

    Van harte gefeliciteerd ;-)
    Het was een feest om mee te reizen en een genot om je verhalen (en de reacties) te lezen.
    Veel na-genieten gewenst! En gek genoeg kun je dan ook het gevoel krijgen: 'Der gait niks boovn Onderndaam'...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1351
Totaal aantal bezoekers 129002

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: