Zaterdag 11 februari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 februari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

11 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zaterdag 11 februari
Een bijzonder dagje. Een stralende dag ook vooral, een dag waarbij je het liefst op de fiets zit. Nou dat zat ik en wel om 7.15 u toen de zon nog nauwelijks er was. In ieder geval niet bij mijn tent, waardoor alles kletsnat ingepakt moest worden. Om 7.20 eerst maar even ontbijten bij de Subway, daarna door naar de bushalte. Hoe bestaat het, ik was niet de eerste. Er was mij sterk aangeraden om alvast de wielen uit de fiets te halen, waarmee je blijkbaar de chauffeur het gevoel gaf toch vooral met fiets mee te moeten. Om 8 u kwam de bus en inmiddels stonden er zeker al 25 mensen. Gelukkig was ik de enige met fiets. De chauffeur knikte enthousiast en vroeg me de fiets en tassen aan de andere van de bus zelf in te pakken. He gelukkig, de fiets is mee. Het werd een lange, warme dag. De bus zat weer vol backpackers en naast mij zat een alleraardigste mevrouw die engels sprak op mijn manier. Ze reisde wat door Nieuw Zeeland , was van oorsprong uit India, Hindoestaans en werkte voor de VN, terwijl ze woonde in Singapore. Een aardige, intelligente vrouw, die net door haar werk maanden in Pakistan had gezeten. En natuurlijk bevestigde zij het beeld, dat 99 procent van de Pakistaanse bevolking doodgewoon graag in vrede en rustig wil leven. Zo aardig, vertelde ze me. Maar over mij was ze zeer verbaasd. Een man op leeftijd die fietsend rondreist, zijn vrouw achterlaat, slaapt in een tent ( ik ken een tentje alleen van het strand). Maar ze vond het vreselijk leuk, en nam vele foto’s van mij. En de nodige van ons tweeen bij iedere stop. Ik had u graag eerder ontmoet, vertelde ze bij het afscheid in Christchurch. Op zoek naar de camping. Wat bleek? 5 kilometer terugfietsen. Maar dan ook exact over dezelfde weg terug. De bus kortom was er voorbij gereden. Zo erg was het niet na 8 uur in die bus gezeten te hebben. Tentje opgezet en op zoek naar het diner. Een pizzeria aan de overkant. Kom ik pal naast 2 Amsterdammers te zitten. Beide monteur bij de KLM. Die kunnen dus heel goedkoop vliegen. Niet altijd op hun gewenste tijden, maar nu waren ze bijvoorbeeld voor 600 euro naar NZ gevlogen en vlogen voor datzelfde geld via Tasmanië weer terug. Toch lekker. Als jullie je werk maar serieus blijven doen, vind ik het prima. Even later kwam ik ze op de camping al weer tegen. Gewoon een cabin, jongen. Je denkt toch niet dat wij in een tent gaan leggen. Of op de fiets ga zitten. Schei uit. Morgen maar eens de plannen voor de komende week uitzetten. In ieder geval naar het zuiden en de kust. De weersvoorspellingen zijn na morgen weer onheilspellend slecht. Wat een k…zomer hier.

  • 11 Februari 2017 - 09:37

    Marina:

    Amsterdammers ach joh laat ze de touwtyfus krijge dan ken je rafelen.

    Maar ik zie geen foto's van jou en die leuke dame in de bus.
    En inderdaad het is net nederland tot nu toe niet dagen aaneen met mooi weer ook al houd je je kranig dit is toch wel heeeeel er Balen Nou zet 'm op en kop drveur zoiets geloof ik.
    Blijf genieten en tot morgen maar weer

  • 11 Februari 2017 - 11:15

    Ludy:

    Ik lees het al weer, de charmes in de strijd gegooid, Amsterdammers tegen je in het harnas jagen. Typisch Eddy, die in zijn sas is. Geniet er nog maar even van. De triathlon lonkt alweer.

  • 11 Februari 2017 - 12:41

    Jan Drenth:

    Is het eindelijk eens een keer mooi weer, zit je 8 uur in een bus!
    Ik weet het niet, maar deze reis lijkt een aaneenschakeling van ongelukkige keuzes… Hoewel dat natuurlijk ook wel veel zijn charme heeft.
    Misschien was het allemaal anders gelopen, als je die aardige Hindoestaanse mevrouw eerder had ontmoet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 129073

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: