Donderdag 9 februari - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Donderdag 9 februari - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

09 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Donderdag 9 februari
Zo dit was wat je noemt weer eens een lekker dagje. Het begon met uitslapen. Hoewel de drie dames naast mij wel erg hun best deden dat te verhinderen, terwijl ze dat gisteravond bij het inslapen ook al probeerden. Drie meiden van in de 20 met zijn allen in 1 tentje, tja dat levert lachsalvo’s op. Als oudere man heb ik daar begrip voor. Kon er alleen niets van volgen. Vanmorgen toch maar even mijn nieuwsgierigheid bevredigd met het antwoord op mijn vraag waar ze vandaan kwamen: Tsjechië. Om half tien op de fiets naar de ferry. Nee niet weer met de boot, dan had je mij mogen laten oppakken. Alle bedrijven die auto’s verhuren zetelen daar. Bij de derde ben ik gestopt. Zo belachelijk druk dat verhuurwereldje in januari dat ze een auto alleen nog voor een week verhuren. Dan kan ik er bijna mee naar Nederland rijden, probeerde ik grappig te zijn. Of mijn engels is zo slecht of ze was chagrijnig, maar er werd niet gereageerd. Stilletjes sloop ik het pand uit. Even een cappuccino en op weg naar Blenheim. Tja en dan merk je meteen wat je te wachten staat op die weg die ook leidt naar St Arnaud en Murchinson. Alles rijdt keihard vlak langs je heen. Op sommige plekken zijn helemaal geen zijstroken en dan is het levensgevaarlijk. Dat ga ik niet doen. De route naar Blenheim was overigens prachtig. De sfeer waarin ik reed was die van de Sound of Music, een film die ik zeker 15 x gezien heb samen met mijn beide dochters, waarbij we het ook 15 x niet droog hielden. Plaatjes van vergezichten, een ontzettend lieflijk landschap overgoten met zonnestralen. Want die schijnt vandaag weer volop. Het wordt druk in Blenheim. Zaterdag vindt er een superbekend wijn- en voedselfestival plaats. Als ik dacht, dat ik daar nog heen kon, jammer dan, zei de receptioniste van de camping. Totaal uitverkocht. Het vindt plaats op een groot terrein ver buiten Blenheim waar bussen je aan- en afvoeren a 20 dollar per retour,. Maar helaas. Ik was er graag naar toe gegaan. Dan maar naar de touristinfo om te horen wat de mogelijkheden zijn om in Christchurch te komen. Ook hier weer de waarschuwing: gaat u aub niet op de fiets langs de enige weg die naar Christchurch leidt. Te druk, te veel ongelukken. Kortom ik heb een busreis geboekt op zaterdag as waarbij ik om 8 uur moet klaarstaan en pas dan van de chauffeur hoor of mijn fiets mee kan. Tijdens het boeken komen, niet toevallig, Henk en Marja binnen, die meteen beginnen te roepen: denk aan je Golden Age. Hup daar ging 20 dollar van de prijs af. Het betekent dus dat ik zaterdagavond in Christchurch ben, waarna ik zondag doorfiets naar Akaroa, ten ZO van Christchurch. Dat schijnt nog een gebied te zijn, dat ik beslist zou moeten zien. Gaan we doen zeker bij mooi weer. En morgen?? Ik ga met Henk en Marja een wijnroute fietsen, waarbij we onderweg de nodige wineries zullen aandoen. Natuurlijk spugen wij morgen alles uit . Anders kom je niet weer thuis. En dat zou erg jammer zijn, want ik sta op een hele aardige camping, op een weliswaar wat open veld, maar aan een riviertje. Kortom zo lang de zon schijnt is het een heerlijke plek. Met Wifi tot in de tent….,,,,

  • 09 Februari 2017 - 08:19

    Nico:

    Erg jammer om niet meer naar Cristchurch te kunnen fietsen Eddy,ik heb via Google de hele route afgelegd een schitterende omgeving,maar de trein gaat daar ook langs,dus je ziet nog wel heel veel moois,straks naar verzoamelstee waar Bennie Kluiter zijn verhaal doet over het schaatsgebeuren.
    Ondank alles nog een hele fijne reis gewenst,en denk om jezelf.De hartelijke groeten van mij.

  • 09 Februari 2017 - 08:37

    Marina:

    Ha die Eddy, blijft gewoon een dag na dag avontuur met aanpassingen zo nu en dan maar ach dat houdt de spanning erin. Ik lees over dat je pas bij de bus hoort of je fiets mee kan.tja balen maar zo gaat dat daar dus. En dan denk ik oeps wat als je fiets niet mee kan??? Maar dat horen vanzelf wel weer in je verslagen het blijft genieten bij een kopje koffie 's morgens voorag aan weer een drukke werkdag geeft dat spirit haha.
    groetjes en nog veel plezier alweer richting huis qau datum brr gaat dat weer snel.

  • 09 Februari 2017 - 22:15

    Bennie Kluiter:

    Uitspugen van wijn? Je reinste drankmisbruik! En moet je daarvoor helemaal naar Nieuw Zeeland? Tsja .......
    Ik volg je belevenissen en je Strapazzen op de voet. Tijl Uilenspiegel is er niets bij.
    Veel succes en plezier verder. Hasve a nice trip.


  • 10 Februari 2017 - 01:48

    Jan Drenth:

    Het begint er steeds meer op te lijken dat je daar in een soort reusachtig pretpark terecht bent gekomen. Compleet met Edelweiss-taferelen, natuurrampen en onzekere busvoorzieningen. Maar hoe dan ook: totaal ongeschikt voor fietsgekken. Wat dan weer wel voor dat land pleit trouwens…
    Dus dat wordt de komende 14 dagen een beetje om Christchurch heen draaien totdat je eindelijk dat vliegtuig in mag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 129119

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: