Zondag 5 februari - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Zondag 5 februari - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Zondag 5 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

05 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Zondag 5 februari
Wat een prachtig plekje aan de rivier had ik gisteren. Maar zoals ik al memoreerde, zonder stroom en zonder Wifi, zelfs zonder enig netwerk. Kan ik daar nu echt niet meer zonder? Er zijn verzachtende omstandigheden, zo ver van mijn lief, maar toch. Ik mag hopen dat ik op de volgende camping in Picton een stevige wifi heb opdat ik wat foto’s kan uploaden. Om zeven uur begonnen de eerste kinderen te huilen (dat dan weer wel) waardoor ik mooi op tijd op de fiets zat. Helaas moest alles kletsnat ingepakt worden zonder dat het een drup had geregend. Wat een dauw en geen zon nog. Het wordt een prachtige zondag. 60 kilometer met wat klimmetjes maar in een omgeving van een schoonheid. Adembenemend. Elke bocht bleek een foto waard. Bergen, valleien en warer, heel veel water. Diepblauw water dat met eb en vloed in en uitstroomt in dit noordelijk stuk van het Zuidereiland, de Sounds. Om 9 uur al aan de cappuccino in Havelock, waar mijn stille binnenkomst in het cafe de barjuffrouw bijna deed doodschrikken. Zo vroeg had ze nog geen bezoek verwacht. En zeker niet van zo’n oogverblindende bejaarde fietser. Ik had er wel begrip voor, Om half 1 reed ik al het Top 10 Holyday Park op, een keten van campings met alle dezelfde faciliteiten. Een keuken, een relaxroom, een wasserij, campersites en tentsites en overal wifi. Free wifi is de slogan, maar dat gaat tot 100 mb en dan ga je betalen. Als eerste kom ik Ad weer tegen. De Cycle Toursclub heeft hier zijn rustdag en gaat morgen naar St Arnaud op 120 km. Ja ja het is een race en not a ride. Er zijn beroerdere plekken om je rustdag door te brengen (hopelijk zie foto’s). Een prachtig aan een baai gelegen havenstadje met een mondaine uitstraling vanwege de grote jachthaven met daarin het ene schip nog luxer dan het andere. Deze blog schrijf ik zittend aan de waterkant met om mij heen luierende, spelende en flirtende mannen, vrouwen en kinderen. Het is 25 graden, helder blauw en een stevig briesje. Een plaatje. Heb zonet in de supermarkt mijn avondeten gekocht, een blik iets onbestemds, maar met een gezond yoghurtje als dessert. Ik verlaat zo mijn plek onder een palmboom en overweeg op het terras voor ik terug naar de camping wandel, een biertje te drinken. Zo nu weten jullie in winters Nederland waar ik vertoef. Overigens schijnt het morgen al weer wat minder weer te worden. Maar ik pak de boot van 14.15 naar Wellington en arriveer daar dan om half 6. Op 100 meter van mijn plek vertrok een half uur geleden zo’n ferry, een boot waar de Terschelling- en Vlielandboten wel een paar keer in passen. Helaas ontmoet ik door deze vertrektijd niet opnieuw het stel uit Amsterdam, dat de boot van 11 u neemt. Ik heb staan bedelen en smeken tegenover een prachtige kaartverkoopster om ook om 11 uur te mogen vertrekken, maar helaas. Volgeboekt. Keihard. Kan niet 1 superslanke ( ik eet slecht en klim veel) oudere jongere meer bij. Mmmmm.. Dus om 14.15 waarbij ik na aankomst nog 11 km moet trappen om op de camping te komen. Als het regent neem ik een hostel in het centrum. Ik hoop dat het regent. Naast mij is Johann aus Hamburg komen te staan. Ook per fiets. Zijn eigen. Volkomen ongeschikt volgens hemzelf. Hij vindt het te zwaar. Is drie weken hier en heeft 100 km gefietst. De rest in de bus. Kinderachtig type. Kookt ook niet zelf. Is net vertriokken naar de stad, terwijl ik dat blik onbestemds heb verorberd. Veel bruine bonen. Het vult zal ik maar zeggen. Maar als er een FEBO in de buurt zou zijn………..

  • 05 Februari 2017 - 11:24

    Elly:

    Tjonge jonge ,wat is deze oogverblindende bejaarde fietser mager geworden zeg. Je moet wel beter voor jezelf gaan zorgen hoor Eddy ,anders mag je nooit weer zolang alleen weg van je lief......
    Ik heb trouwens groot respect voor je doorzettingsvermogen, ondanks alle tegenslagen houd je de moed er wel in. Het is elke dag weer genieten van je reisverslag !

  • 05 Februari 2017 - 12:14

    Marina:

    Ha die Eddy, hier weer vanuit het vertrouwde thuis front. Net de 2e dag thuis en de vakantie voelt alweer als langer weg. Maar bij het zien van deze foto's ben ik er weer herkenbare plaatjes van dit soor watertjes. Nou ja soms wel kilometers grote meren, rivieren en daar doe je de reis voor om al die prachtige natuur mee te maken soms adembenemend ook al zie jer velen het bijft Ah wat mooi.

    geniet er nog heel erg van tot het volgende verslag, suc6

  • 05 Februari 2017 - 15:20

    Jan Drenth:

    Nou, dat was even schrikken zaterdag. Geen krantje uit NZ! De gehele dag door de war heen…
    Maar gelukkig worden we vandaag verwend met maar liefst twee afleveringen.
    Die foto van die fietsenwinkel deed me behoorlijk denken aan een vreselijke martelkelder… Wat een ellende…
    Die groep van Ad van Zalk is natuurlijk helemaal gek in de kop. Dagelijks meer dan 100 km, alles fietsend. Doet me denken aan dat uitstapje van dat groepje dwangneurotici uit 'One flew…'
    Maar ja, jij bent zelf natuurlijk ook niet van deze smetten vrij, gezien de laatdunkende manier waarop je schrijft over die (toch nogal praktisch ingestelde) Johann aus Hamburg.
    Toch gloort er hoop, als ik lees: 'Ik hoop dat het regent'… Toch een beetje de gemak-dient-de-mens mentaliteit van down under aan het overnemen?
    Ik dacht trouwens dat het in dat deel van de wereld voor vluchtelingen heel moeilijk was om het land binnen te komen, maar gezien het laatste fotootje valt dat nog wel mee...

  • 05 Februari 2017 - 16:19

    Eiko En Jantje Dijk:

    Nou Eddy kop tre veur en door zetten.
    We lezen je mooie reisverslagen prachtig.
    Hopen dat je het einde haalt.
    We leven met je mee .gr.

  • 05 Februari 2017 - 18:13

    Rolf:

    Hoi Eddy,

    "80 is prachtig" en dan heb ik het niet over je leeftijd, maar over je gewicht. Zelf ben ik ook niet zo'n geweldige eter en sla ook wel eens een maaltijd over. Zonde van de tijd. Op dat laatste fotootje begin je en beetje op èèn van de Rolling Stones te lijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 128965

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: