Donderdag 14 april 2016 - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Donderdag 14 april 2016 - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 april 2016

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

21 April 2016 | Nederland, Harlingen

Over deze dag kan ik kort zijn. Wat een belachelijke afstand (150 km), wat een idiote wind tegen, die we ook op de Afsluitdijk extra tegenkwamen en ook nog eens een belachelijke route via MIO. In alle eerlijkheid, ik was totalloss,toen ik afstapte in Zurich bij een geweldig mooi, vooral oud hotel,restaurant.
De route ging via Amsterdamen.Zo kon het gebeuren, dat we over de Overtoom en Weteringschans fietsten richting Noord. Het maakte de toch al lange tocht alleen maar beroerder.
En zoals je altijd zult zien, als de een slecht is, is de ander ijzersterk.Siep had een werelddag. Op de Afsluitdijk niet van kop geweest en vaak moest ik hem laten gaan.
Het hotel vergoedt veel. Wat een prachtige zaak.Honderden jaren oud en die sfeer hangt er nog.Een man aan het werk, die ook de keuken deed. Logistiek wat lastig maar ach alle tijd. Even biljarten zorgde voor een gezellige afsluiting. Ook de sliptongetjes tijdens de maaltijd zorgden alvoor veel vreugde.Morgen nog 115 km om daarna weer in mijn eigen bed te slapen met Toos naast me inplaats van Siep. Ook geen verkeerde gedachte.

  • 21 April 2016 - 22:13

    Dethmer :

    Onderdendam is ook aan het biljarten

  • 21 April 2016 - 22:15

    Bert B:

    Wat toch ook een belachelijke hobby. Jammer dat je niet meer kan lopen en ja, dan moet je wat ....
    Goede terugreis en dan lekker weer naar jullie vrouwen. Ze zullen jullie gemist hebben. Wie geeft wie bloemen. Zij jullie vanwege de prestatie of jullie hun omdat ze alleen achter bleven ?

  • 21 April 2016 - 23:58

    Ulrike:

    Jammer. Bijna weer thuis. Vond het weer vermakelijk om te lezen. Een goede laatste dag.

  • 23 April 2016 - 01:28

    Marina:

    En al helemaal in de war 14 april huh
    maar goed nu liggen jullie lekker te snurken morgen nog een stukkie dan is dit avontuur ook weer geweest . Op naar het volgend reisverslag.
    En eerst Zondag middag een heus cultereel programma in on siegnest Dorphuis
    Accordeon concert. Dus tot zondag dan maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 129175

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: