Zaterdag 16 april 2016 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 april 2016 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 april 2016

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

16 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag wordt het een mooie dag. Niks cultureel gedoe, maar gewoon lekker platte sport. Eerst even op gang komen bij Starbuck, maar dan als een speer naar Wembley. Helaas bij Westminster bleek dat we een flinke omweg moesten maken, doordat er 3 lijnen uitlagen. Om 11 uur eindelijk een rondje Wembley gemaakt, waar om 15.00 u liefst 75.000 mensen werden verwacht voor een rugbystrijd. Om half 12 stroomde het publiek toe. Echt een middag uit voor het hele gezin. Kinderen vanaf 2 jr zagen we met vader, moeder, opa en oma naar binnengaan. Wat toch een heerlijk traditioneel land. De geur van hamburgers was overal. En dan de heldenverering en het groot publiceren van legendarische feiten uit het grijze verleden. Ik lust er wel pap van, zo lekker. Dat beeld van Bobby Moore, zo groot, zo imposant. Heerlijk.
Op naar Chelssa, waar om half 4 Manchester City op bezoek kwam. Op het station werd al gewaarschuwd voor illegale kaartverkoop en dat hebben we gemerkt. We zijn wat aangeklampt. Ook hier weer heldenverering. En een enorme shop. Wat er niet te koop is. Geweldig.
Dan met weer een geweldige omweg naar Wimbledon. We zaten vandaag uren in de metro, waar je na al die aanslagen toch wat schichtig om je heen kijkt. En verdomd zonder dat je het wil hebben mannen met baarden en jurken toch wat meer mijn aandacht. Wat ik zelf erg vervelend vind. Tja.
Maar dan Wimbledon. Een prachtig complex, waar ook met heel veel zorg een winkel, een museum en een cafe bij hoort. Een museum zo prachtig ingericht en vorm gegeven, dat we er wel een dag hadden kunnen rondlopen. Een aanrader. En dan de winkel. Niet te vergelijken met de Chelsea store. Zoveel meer klasse en ook zoveel duurder. Dat dan weer wel.
Terug in de buurt van het hotel heerlijk een bak noodles met kip gegeten. Dat liekt mie niks, zei Siep eerst nog, maar jawel hij probeerde het. Prima, klonk het opgelucht.
Morgen de langste dag.Vertrek 7 uur. We gaan plat........

• 17 April 2016 - 10:02

Marina:

Tja grens verleggend die Siep, hopenlijk is de maaltijd goed gevallen zodat jullie vandaat een lange dag aankunnen.
    En wat je zegt Eddy sommige dingen gaan gewoon in je systeem zitten.
    vorige week ineens midden in de nacht en ENORM onweer.
    rond 02.00 een flinke klap en het eerst wat in mijn hoofd zat was OEI een aarbeving met direct erna de geruststeeling dat het een flinke donderslag is.
    Ik had dit niet kunnen bedenken dat die aardbevingen in ons gebied al zo in je systeem kunnen nestelen.

Jongens een heel plezierige tocht nog verder en vanacht alweer op het bootje terug?