Dag 61 - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 61 - Reisverslag uit Marianna, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 61

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

09 November 2015 | Verenigde Staten, Marianna

Gisteravond heerlijk gegeten. Een buffet met alles er op en eraan voor 11 dollar. Een compleet diner. Mag ik daar wel een glaasje rode wijn bij, vroeg ik bescheiden. Sorry sir, no alcoholic drinks. Uuuuuh. Nee we zijn een restaurant voor families en dat betekent geen bier of wijn of wat dan ook. Dus een heerlijke steak met cola. Tja ook dat is Amerika. Tijdens het eten liep er een militair in uniform langs onze tafel. Thank you for serving, sir, hoorde ik uit 2 monden van tafelgenoten. Ik betaal graag uw maaltijd. Had ik dat nou goed begrepen? Worden militairen hier bedankt? Jawel hoor, toen ik ernaar vroeg, want nieuwsgierig en sceptisch blijf ik. Het blijkt dus heel veel voor te komen, dat mensen hun dankbaarheid tonen richting militairen. Voor mij als nuchtere Nederlander en ooit dienstweigeraar in de late zestiger jaren nauwelijks te volgen. Het moet echter voor die militairen een geweldig gevoel zijn, dat besef ik heel goed. En de oprechte dankbaarheid, die ik aantrof bij mijn groep, trof me wel. Ik ga hier verder over nadenken.
Vandaag een kopie van gisteren met dit verschil dat het nu slechts 70 van de 100 km regende. En dus uiteindelijk opnieuw in een motel in Marianna. Er viel gewoon niet te kamperen. Niet erg hoor, goed bed, tv, wifi en…..weliswaar 6 km buiten de stad is het motel omgeven door een flink winkelcentrum. Gek land hoor dat Amerika. Maar ik had me Florida wat minder grijs voorgesteld. Aan de andere kant is het ook hier natuurlijk wel 9 november. Maar…..morgen schijnt de zon terug te komen. 25 graden en op naar de hoofdstad Talahassee 120 km en hef motel is al gereserveerd. Lekker…

• 10 November 2015 - 07:18

Hella:

Een beetje thuis gekomen soldaat loopt dus voortdurend door restaurants , of is die gedachte Hollands uitgekookt?

Bij ons aan tafel krijg je gewoon wijn bij je eten hoor!

Hopelijk wordt het weer mooi weer, succes met de komende etappes!

• 10 November 2015 - 08:15

Marina :

Hallo daar, las ik gister als commentaar een auto huren????
    Nee toch Eddy, jij fietst toch EFI, daar ga je voor.
    En regen of niet je doet het toch maar ik hoop echt voor je dat regen ophoudt want bij Florida mag je toch wel wat beter weer verwachten dus met spanning het volgende verslag.
    En na zoveel ontzettend mooie camping ervaringen is een motel een aantal nachten toch wel verdiend en heerlijk lijkt me zo.
    En ja een goed idee mooie dia show maken en over je reis vertellen. Ik ken mensen die dat doen over de hele werled rondreizen met geld wat ze verdiend hebben aan verhalen van de vorige reis.
    Ha je moet er maar opkomen maar ze doen dit al Jaren.

Gewoon hartstikke goed en blijf genieten tot de laatste F Inch.

• 10 November 2015 - 10:19

Alex:

he Eddy je gaat super man, nog even en dan heb je je missie volbracht. klasse.
    wat betreft dat militaire gedoe, hou dat gevoel vast als je in de molen eet want dan kom ik natuurlijk wel even langs :). succes de komende dagen.

• 10 November 2015 - 14:47

Jan Drenth:

Eigenlijk is er natuurlijk niet zo heel veel verschil tussen de militaire wereld enerzijds en jullie onderneming anderzijds (presteren, bloed en eer, trots, rechtlijnigheid, rangordes, competitie, scoren)… Opmerkelijk, voor een oude dienstweigeraar...