Dag 56 - Reisverslag uit Dauphin Island, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 56 - Reisverslag uit Dauphin Island, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 56

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

05 November 2015 | Verenigde Staten, Dauphin Island

Dag 56
Na 2 belabberde Mississippi dagen reden we vanmorgen om half 7 weg van onze prachtig gelegen camping in VanCleave. Op naar Dauphins Island aan de zuidkust van Alabama. En Sweet Alabama bracht het heerlijke gevoel, dat deze reis absoluut overheerst weer helemaal terug. Mijn wiel met een nieuwe spaak is weer 97 %, na de mist brak om 9 uur de zon door, 25 graden en na eindeloze cottonfields was daar de zee. Jawel de zee. Om half 2 was ik al op de camping na een prachtige tocht, die eindigde met een steile brug, die Dauphins Island met het vasteland verbindt. Een camping aan zee betekent zwemmen in zee en dat deden we. Prompt verloor ik mijn bril. Met 4 man op zoek naar mijn bril en wonder boven wonder vonden we hem terug. Uit pure vreugde ben ik het bier gaan halen, waar ik 5 mijl voor moest fietsen. Maar groot waren de dankbetuigingen. Nu zit ik om half 8 voor mijn tent in het stikdonker te schrijven en denkend aan morgen. Niet vroeg op. De veerboot gaat om half 10, daarna 25 mijl naar GulfShore, waar we opnieuw 2 nachten aan zee staan. Zwemmen, relaxen en uitrusten voor de laatste loodjes. Zaterdag t/m dinsdag dagen van 115 km en daarna afbouwen om op maandag 16 nov de tocht te beeindigen. Eerst genieten…..

  • 05 November 2015 - 08:18

    Marina :

    Mooi he die cottonfields, ik snap natuurlijk dat je ze op ge geven moment wel gezien hebt maar het blijft een wonderlijke plant.
    En een heel mooie foto van de brug goed te zien dat ie omhoog loopt maar eenmaal eroverheen een heuze beloning Zwemmen in de Golf van Mexico. Fantastisch en heel erg verdiend.
    Voel als in vis in het water de komende dagen en heel veel sterkte inderdaad voor de laatste loodjes week. En je bril tjonge ik mag toch aannemen dat je ook wel een reserve bril mee hebt?? Ik ga me zelf na en het is toch erg regelmatig dat ik geen reserve bij me heb.
    Ontzettend genieten van het genieten tot de volgende etappe

  • 05 November 2015 - 08:46

    Henk:

    hoi Eddy,
    fijn dat het goede gevoel terug is. dat zal ook wel blijven nu, mits het droog blijft natuurlijk. Een bril in zee gevallen, ja daar weet ik alles van haha. een wiel op 97% met volle bepakking zou ik 100% willen hebben. Repareren of koop een nieuw wiel zou ik zeggen. Heel veel plezier verder en hou vast dat zwemgevoel, ik weet natuurlijk dat je enorm van het strand houdt.

  • 05 November 2015 - 09:51

    Jan Drenth:

    Ik zie het voor me: dat gezelschap tuinkabouters als kinderen zo blij dartelend in zee, en vervolgens samen op zoek naar allerlei kwijtgeraakte protheses…
    Dat worden trouwens twee zware dagen voor je: stilzitten!

  • 05 November 2015 - 13:12

    Dethmer:

    Goh, mooi vlak daar, lijkt Groningen wel. Dan toch blij met zo'n bruggetje om je klimspieren te trainen.
    En ik ben benieuwd wat er met die andere 3% van het wiel is.

  • 05 November 2015 - 13:54

    René:

    Hey Eddy,

    Ik lees met grote regelmaat dat je enorm geniet van deze 'roadtrip' en krijg af en toe zin om ooit eens het zelfde te doen.
    Ik ben alleen een beetje bang voor de side effects..... Weinig eten en weinig slaap.
    Om over de nodige alcoholische versnaperingen maar te zwijgen. Om in de behoefte te voorzien worden de nodige risico's genomen en excuses bedacht zoals je bril te verliezen.....
    Maar zoals een goede vriend ooit zei, rampspoed geeft recht op dronkenschap!
    Keep going Eddy and may the force be with you.

    Grtz René

  • 05 November 2015 - 21:58

    Bob:

    Fijn dat de spirit er weer is, Eddy!
    Is de route via Georgia naar Florida of wordt het Mobile-Pensacola?
    Dat achterwiel houdt ODD in zijn greep en de velg, de spaken of de as, we houden het op afstand angstvallig in de gaten. Geniet van het het mooie weer en Lynyrd Skynyrd.

  • 05 November 2015 - 22:24

    Bert B:

    Ja, net als Jan D. schreef: ik zie het al voor me. Zwemmend in de zee. Een 'grieze toef' boven het water, trillend koppie en hup, daar gaat de bril. Ogen dicht en met z'n allen voelen op de bodem. Botsend tegen elkaar. 'Au, come on, watch out, kiek oet, we 'v got him .... 't Is net 'n oll'n van doag'n rais .... Lachu. Hou vol Eddy. Suc6.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 128983

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: