Dag 51 - Reisverslag uit Simmesport, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 51 - Reisverslag uit Simmesport, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 51

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

30 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Simmesport

Dag 51
In het schitterende State Park waar we afgelopen nacht kampeerden, bleek tot mijn stomme verbazing tot diep in het bos wifi. En dus kon ik na het eten in mijn eigen tentje facebooken(is dit een werkwoord?), mijn blog schrijven en alle emails versturen. Ja, ja overdag als een gek fietsen, rondneuzen, zo nu en dan praten met de locals, overal een mening over willen hebben, schrijven, koken, shoppen, het leven is zwaar hier in de USA. Maar ik sla me erdoor heen. Ook vandaag weer in een prima fietsweertje, zonnig, 25 graden, maar dat schijnt de volgende 2 dagen afgelopen te zijn. Twee dagen regen voorspeld. Jammer, maar ach. Wat veel meer jammer is, is dat er geen tijd is om naar New Orleans af te zakken. Nou schijnt dat volgens de Amerikanen helemaal niks te zijn, maar ik had toch graag even gekeken. Zitten nu in Simmesport op een grasveld achter een grote truckstopplaats. Alles aa wezig, schone douches, elektriciteit en wifi. Om 2 u waren we hier na 75 km met tegenwind. Vandaag langs grote suikerriet plantages gefietst met aan andere kant van de weg grote witte statige villa’s met lange oprijlanen. Over die historie zou ik wel eens met een lokale donkergekleurde medemens op leeftijd willen praten.
Het onderwerp van vandaag is echter de epilepsie-aanval, die onze akela vannacht om 4 u kreeg en waar diverse mensen bij betrokken waren. Hij had zijn medicijnen vergeten. Het kwam niet voor iedereen als een verrassing, het verraste mij echter wel. Het schijnt goed afgelopen te zijn, want hij fietste weer gewoon mee. Meestal komt hij een paar uur later binnen, maar hij leek vrolijk. Zijn wisselende stemmingen zijn voor mij echter wel verklaard. Hopelijk blijft het bij deze ene aanval. Nog twee dagen en we rijden Mississippi binnen. Een groot avonteer blijft het…..,,

• 30 Oktober 2015 - 22:50

Henk:

Gustaaf Peek: "Ik was Amerika". Daar lees je het.
    Als jullie die Akela zo op zijn huid zitten met al die muiterij dan gaat het ook niet goed met die man natuurlijk. Gewoon naar New Orleans afzakken dus. Er gaat vast wel een maatje mee en anders maar alleen. Je bent er nu bijna. Niet die kans voorbij laten gaan.

• 30 Oktober 2015 - 22:56

Henk:

Wel goed op mijn wielen passen in New Orleans

• 31 Oktober 2015 - 01:25

Jan Drenth:

Dat 'overal een mening over willen hebben' hou je dus ook zelfs daar vol?
    Ben benieuwd, als je straks opeens rechtsaf slaat richting New Orleans, of er iemand achter je aan gaat...