Dag 49 - Reisverslag uit Oberlin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 49 - Reisverslag uit Oberlin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 49

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

28 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Oberlin

Het is woensdag 28 oktober 16.45 en ik lig in een ietwat aftands motel in Oberlin, ongeveer 55 mijl verder dan Merryville. Opnieuw dus een relaxt dagje gehad van ongeveer 85 km. Het zonnetje is weer helemaal terug, de temperatuur gaat alweer naar 30 graden en het eerste deel van Louisiana is mooi, vriendelijk en groen. Ook hier heeft het flink geregend, waardoor alle rivieren en kreken, die we passeren weer gevuld zijn met water. Ik had me wat ingesteld op een arm deel van L, maar tot dusver oogt het goed. Grote , overwegend houten huizen met veel kortgeschoren gras. Nog geen cottonfield gezien. Natuurlijk ziet alles er rooskleuriger uit als de zon schijnt. Ik probeer dat mee te nemen in mijn afweging. De mensen van het museum hadden gisteravond en vanmorgen om 6 uur(!!) een geweldige maaltijd en ontbijt geregeld. Alles zelf gemaakt heerlijk. En onze donatie gaat rechtstreeks naar het museum. Aandoenlijk museumpje overigens, waar geen thema in te ontdekken viel en waarvan de uitleg al gauw overging op verhalen over de reeenjacht en de jacht op alligators. Die schijnen hier veel voor te komen. Met een boot de rivier op, een flinke haak met een kip (!!) eraan en hap haak in de strot van de alligator. Voordat hij in de boot ligt, is hij al ruim dood. En wat te doen met een alligator? Gewoon opeten. Tja. Herten kan ik me nog voostellen, maar alligators. Overigens deed de vrouw van de verteller redelijk smalend over de reeenjacht. Wekenlang een voederplaats maken en als dan het seizoen is geopend is het een fluitje van een cent, zo vertelde ze.
De onderhandelingen met de akela hebben geleid tot een nieuw schema, dat vooral in november een flink aantal dagen leidt tot 75 mijl=120 km. Betekent dat we een rustdag kunnen nemen aan de Golf van Mexico nl Gulfshores. Bij mooi weer in november zwemmen in de Golf. Kan slechter. Bovendien willen een paar mensen, waaronder toch ook graag een bezoekje brengen aan New Orleans. We zien wel…………

• 29 Oktober 2015 - 04:02

Tjitske:

Deze jacht klinkt als een Roald Dahl verhaal!

• 29 Oktober 2015 - 09:18

Marina :

ha die tweede foto doet aan onderdendam denken ook zo lekker klein wereldje in de mist.
    Zet hem op en geniet

• 29 Oktober 2015 - 14:40

Siep Brink:

Hallo Eddy,

Hopelijk heb je het moeilijkste deel nu achter de rug. Nog even op de tanden bijten en dan ben je weer in Onderdendam. En dan gewoon weer iedere dag even op de fiets naar de bakker in Bedum heen en weer. Lijkt me trouwens wel een uitdaging om van de menukaart een portie alligator te bestellen. Is weer eens iets anders dan een bal gehakt.

Siep

• 29 Oktober 2015 - 17:24

Jan Drenth:

Een relaxt dagje van 85 km… En straks in november de meeste dagen op eigen verzoek (!) 120 km… Brrrr…
    Die akela van jullie, wat is dat voor iemand? Doet die dat werk voor de lol? Of is het zijn baan? Moet hij straks met net zo'n groepje malloten weer 6000 km. de andere kant op? Dat hou je toch niet voor mogelijk… 'Wat is je vader?'. 'Die is akela, hij fietst steeds met groepjes mensen van de ene kant van Amerika naar de andere'. 'O, gek dus…'.

• 29 Oktober 2015 - 18:41

Menna:

Hallo Eddy

Als je in de buurt bent zou het toch onmogelijk zijn om New Orleans niet te bezoeken, daar moet je echt voor vechten want het is een erg mooie stad en met geluk overal muziek te horen.
    Nog even flink door fietsen , ODDD is nu al trots op je.

Menna