Dag 45 - Reisverslag uit Shepherd, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 45 - Reisverslag uit Shepherd, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 45

Door: Eddy Buisman

24 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Shepherd

Dag 45
We zitten vast. Opgesloten door Patricia. Normaal kan dat heel prettig zijn, nu even niet. Het begon allemaal gisteren. Nieuwsuitzendingen over de hurricane worden voortdurend gevolgd. Midden in het bos kamperend worden we gewaarschuwd door de ranger om vooral binnen te gaan slapen bij de wc’s en de douches. We slaan het nog achteloos in de wind en terecht bleek achteraf. Ook waarschuwde hij voor zeer agressieve raggoons. Dat verhaal klopte. Alle mensen, die ook maar een beetje voedsel in hun tent hadden, kregen bezoek. Het resultaat was een tent kapot, veel geschreeuw in de nacht om die krengen te verjagen en 6 kapotte Ortlieb tassen. Om half 8 bespraken we wat we gingen doen. De kans op zwaar weer bleek 80 %. En dus besloten we om slechts 15 mijl verderop voor 2 nachten een hostel te boeken. En zo geschiedde. Een prettig alternatief adres, waar ik beslist foto’s van moet laten zien. Om 12 u ging het los. Nog steeds alleen maar regen. We zagen echter beelden uit Dallas. Niet te geloven, zoveel en dat schijnt straks ook hier te gebeuren. Waarschijnlijk zitten we hier tot maandag vast, omdat er teveel water valt. De wegen kunnen dat niet aan. Middenin het verlaten boerengebied van Texas en ook nog zonder wifi. Gelukkig kan ik van sommigen gebruik maken van hun connectie. Ben erg benieuwd hoe de groep zich ontwikkelt na 2 dagen niet fietsen en echt nergens heen kunnen. We zitten nu dus in Shepherd……

• 25 Oktober 2015 - 01:00

Tjitske:

Hoe is het mogelijk dat Patricia zelfs daar de scepter (z)waait! Goed dat jullie het zekere voor het onzekere nemen! Poeh, doe voorzichtig!

• 25 Oktober 2015 - 09:29

Marina:

Ik had die berichtgeving ook gehoord over de dreiging in mexico daar krijgen jullie dan waarschijnlijk ook een stukje van?? ik al duimen dat het mee zal vallen want als je soms ziet wat de natuur kan doen en als ik dan jullie Gezellige huisjes zie.
    Ik houd m'n hart vast en kijk met spanning uit naar je volgende verslag.
    Hier zitten we in een zonovergoten Onderwierum buiten te genieten.

• 25 Oktober 2015 - 12:30

Bert B:

Veel sterkte om de storm te doorstaan

• 25 Oktober 2015 - 14:08

Leuk! Dat worden Utopia-achtige toestanden daar… Allemaal al dan niet verholen sym- en antipathieën, opgekropte en loskomende irritaties, woede-aanvallen, oeverloze warrige discussies, enz.
    En ik zie allemaal Jezus-slippers en blote voeten. Vast en zeker thee drinkers. En ik heb eens iemand horen zeggen: 'Thee drinkers hebben zachte zolen en harde koppen…'.
    Nee, dat wordt een leuke schuilen-voor-Patricia periode...