Dag 42 - Reisverslag uit Carmine, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 42 - Reisverslag uit Carmine, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 42

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

22 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Carmine

Vanmorgen vroeg vertrokken. Om 7.30. Betekende 5.30 op, kreun. 100 km vandaag naar Carmine. Het prachtige weer is gebeurd. Bewolkt maar nog steeds zo’n 25 graden. De kans op fietsen in de regen wordt met de minuut groter. In La Grange even geluncht. Een bijna on-amerikaanse lunchroom met zelfgemaakt ijs. Helaas blijft de wind tegen. De echte bergen zijn verdwenen ,maar ik verlang wel terug naar mijn vlakke Nederland. Geen stukje vlak. Geen fucking inch ,zoals dat hier genoemd wordt. In la Grange boodschappen doen. Samen wachten voor de supermarkt op degenen, die vandaag koken. Dat leidt tot vele gesprekken met verbaasde, maar vaak dolenthousiaste Amerikanen, die zich maar niet kunnen voorstellen, dat er mensen met deze idioot bepakte fietsen dwars door de USA ploeteren. Want dat is het natuurlijk vaak wel. Na de supermarkt opnieuw 30 mijl, wat de afstand toch weer op 100 km bracht. Nu op een particuliere camping. Veel minder mooi dan een State Park, maar wel (een beetje) wifi.
Inmiddels staat mijn tent en ben ik afwachting van de 2 bierkoeriers. En nog steeds geen regen, slechts dreiging en gewoon 30 graden..

  • 22 Oktober 2015 - 02:00

    Jan Drenth:

    Bierkoeriers..?! Ik dacht dat bij ons alleen de studenten daar gebruik van maakten. Lekker luxe daar. De volgende stap is natuurlijk dat jullie een stelletje dragers inhuren, daarna chauffeurs… Het gaat de goede kant op!

  • 22 Oktober 2015 - 08:20

    Marina:

    Weer even tijd te reageren, bierkoeriers, ik ga ervan uit dat dat dan mensen uit je eigen fietsploegje is, toch?
    En dreiging van regen met 30 graden dat zal dan wel aardig benauwd weer opleveren althans zo zou het hier in nederland zijn hoe is dat daar?
    En ik geniet ervan jullie tentenkamp zo af en toe te zien gevoel van vrijheid en alleen maar bezig zijn met ja met wat, met wat jij doet gewoon per dag doen wat er gedaan moet worden en meer niet. Nou ja is ook wel weer genoeg natuurlijk zorgen dat je de dag door fietst en dat je weer goed te eten krijgt en een goede slaapplaats. Ach dan klinkt het niet meer zo van ach dat doe je even.
    Ik snap de verbazing van de Amerikanen die het maar een raar stelletje vindt haha.
    Maar dan wel een erg leuk raar stelletje.
    En de natuur immens inderdaad, groot, groter, groots.

  • 22 Oktober 2015 - 15:32

    Dethmer:

    Ha, geen wonder die bierkoeriers, want ik zie op Google dat Carmine bijna alleen maar bestaat uit een hoofdstraat die "Hauptstrasse" heet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 129164

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: