Dag 40 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 40

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Austin

Zo dit is echt genieten na zoveel kilometers. Mijn lieve ex collega Tjitske opperde hoe onnozel het is om pas te genieten na zoveel kilometers. Ho,ho zo ligt het natuurlijk. Genieten doe je in allerlei gradaties. Ik geniet in de eerste plaats van het reizen, in dit geval, het fietsen. Iedere dag. Je leert een landschap niet beter kennen dan via lopen en/of fietsen. Ik geniet daarnaast ontzettend van het groepsgebeuren. Ik houd ervan om me in een groep te bewegen. De contacten, die ik op doe zijn me veel waard. Maar het genieten van de rust na zoveel inspanning is opnieuw een vorm van genieten. Heerlijk. Zoals ik nu al weer geniet van het feit morgen verder te gaan met ons fietsavontuur. Zoals diezelfde Tjitske zich afvroeg of er bij mij sprake was van het vervullen van een droom of niks anders dan (ordinaire) prestatiedrang. Tja probeer je dromen maar eens in vervulling te laten gaan zonder die prestatiedrang. Ze zullen nooit uitkomen. Een fietstocht door de USA van 5000 km is absoluut niet te doen zonder die prestatiedrang, zoals een pelgrimstocht van 800 km ook niet is te doen zonder. Maar er moet, denk ik, eerst die droom zijn.
Wel, ik ben hard op weg mijn droom te vervullen, maar heb voor het tweede deel de nodige prestatiedrang nodig. En ik ontken niet, dat deze bij mij ruim aanwezig is. Genoten heb ik dus ook van Joe’s etentje gisteravond, waarbij hij mij een Purple Margaritha wilde zien drinken. Heerlijk, maar werkelijk stijf van de alcohol. Langzaam en met veel water heb ik het overleefd. Vanmorgen opnieuw even naar de bikeshop, een soort luilekkerland, daarna ontbeten in de stad en nu met zicht op de rivier mijn dag 40 beschrijven. Morgen gaan we weer los. Op naar New Orleans…..

  • 19 Oktober 2015 - 23:27

    Dethmer:

    Die Purple Margaritha ... Eddy denk om je hart! Ik begreep trouwens uit een eerder verslag dat je ook al weer nieuwe dromen hebt? De PanAm?
    Overigens, ben je Max Verstappen nog tegengekomen? Komend weekeinde de GrandPrix Formule 1 in Austin. Gaat ook hard! Veel plezier op weg naar New Orleans. En daar even over Bealestreet!

  • 20 Oktober 2015 - 02:47

    Tjitske:

    Oeps! Durf bijna niet te reageren... Ik krijg er wel erg van langs...

  • 20 Oktober 2015 - 03:43

    Eddy Buisman:

    Welnee lieve collega. Hoe kom je daar nu bij? Uitleggen heet dit. Toch?

  • 20 Oktober 2015 - 07:48

    Bert B:

    Droom maar lekker verder, als je dat maar niet met Tjitske doet ...

  • 20 Oktober 2015 - 08:22

    Dethmer:

    Correctie: Bealestreet is Memphis in New Orléans is het Bourbonstreet

  • 20 Oktober 2015 - 09:33

    Hella:

    Mooi reflectief stukje halverwege je avontuur. Toe je nog werkte..... En we collega's waren en ik met frisse tegenzin aan de slag ging na een vakantie, zei jij: je geniet van een vakantie omdat / doordat je daarna weer aan de slag gaat.
    ' Hm' Dacht ik dan.
    En nu denk ik: zie je wel, je kunt ook genieten als je niet (meer) werkt!
    Haha
    Maar geniet lekker verder! Hartstikke mooi en hartstikke knap en heel veel plezier erbij!!

  • 20 Oktober 2015 - 13:48

    Jan Drenth:

    Prestatiedrang? Eddy? Welnee..! Ik ken niemand die zo relaxed allerlei uitdagingen aangaat. Beschouwt nooit iets als een wedstrijdje, winnen of verliezen is niet belangrijk voor hem. Buddah is er niks bij…
    Nee, geníeten, dát is het toverwoord. Dáár gaat het om!
    Tja...

  • 20 Oktober 2015 - 21:28

    Ludy:

    GAit best begriep ik. Volholln mien jong en genietn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 128917

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: