Dag 38 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 38 - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 38

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

18 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Austin

Dag 38
Jaaaaaa we zijn er. In Austin. Vanmiddag om 14.00 stapten Barry en ik ons hostel aan de rivier binnen. 50 mijl op de teller, maar we zijn er. Eerste indruk is een mooie nieuwe stad aan een rivier, die achter ons hostel langsloopt. Onze eerste actie was op naar een bikeshop en ja hoor komen we terecht bij de bikeshop van Lance Armstrong. Althans hij is de eigenaar.Was vanmorgen nog in de zaak geweest. Helaas. Tja en dan mijn fiets: nieuwe achterband, totaal versleten door het gewicht achterop, nieuwe ketting en dus ook een nieuwe cassette, mijn balhoofd nagekeken, want mijn fiets begon te zwabberen, mijn pedalen lopen weer soepel, anderhalf uur hard en om 17.00 u was ik 300 dollar armer. Maar klaar voor de volgende 1500 mijl. Dinsdag gaan we weer op weg. Tot die tijd moet ik mij vermaken in Austin. Vanavond dicht bij de hostel eten en vroeg naar bed. Morgen winkelen. Maar dan wel in de grootste outdoor winkel van USA. Heerlijk om doorheen te lopen en erg verleidelijk om te kopen.
Volgens de fietsenmaker zijn de heuvels richting Louisiana beduidend gemakkelijker. Ik geloof het niet eerder dan dat ik het zie.

• 18 Oktober 2015 - 08:46

Henk:

Eddy,
    Kun je een paar Zipp wielen voor me meenemen? Doe maar de 202 fullcarbon. Bedankt alvast.

• 18 Oktober 2015 - 08:51

Tjitske:

En anders heb je de tijd toch om voor de bikeshop te gaan liggen wachten op een handtekening! :-) Geniet van deze twee dagen, Eddy. Misschien vind je nog een oranje fietshelm of zo! Leuk!

• 18 Oktober 2015 - 09:49

Marina:

Wow, daar ben je dan over de helft van de reis?? en nog maar 1500 mile dit ga jij helemala uitfietsen zeker met de opgeknapte fiets.
    En dat makkelijker lijkt me inderdaad de beste houding eerst meemaken en dan overtuigd zijn. Ik ben erg benieuwd naar de volgende etappes.
    Geniet van zo'n heerlijke outdoor winkel uiteindleijk zijn ze te groot om keus te maken wat je wilt kopen dat komt wel goed maar heelrijk om in rond te banjeren.
    Hoe is het weer daar nu?
    En ik heb nog geen foto gezien in je nieuwe outfit dat rood/wit/blwuwe broekje
    en als je dan ook nog een orantje helmpje vindt is het helemaal compleet zot. En dan een foto natuurlijk.
    in je vorige bericht zag ik dat er nog iemand was uitevallen nu dus nog met 13.
    Blijft nog een indrukwekkende groep (oudjes) die dit toch maar even DOEN hé.

• 18 Oktober 2015 - 17:24

Eddy Buisman:

Doe ik Henk. Geen probleem. Overigens is Armstrong eigenaar van een fantastische bikeshop. Mooie spullen. Drankje terwijl je wacht en niet heel prijzig. Gewoon lekker om in zo'n zaak rond te scharrelen. Even een paar sokken, nw handschoenen, t shirtje. Gewoon hebbedingen

• 18 Oktober 2015 - 17:42

Jan Drenth:

Lijkt me een hele goede zaak, dat je je balhoofd eens een keer goed laat nakijken….
    '…Tot dinsdag moet ik me vermaken in Austin'… Het klinkt alsof je eigenlijk het liefst meteen weer op die fiets springt om die overige luizige 1500 mijl in één keer even soldaat te maken.

• 18 Oktober 2015 - 21:02

Henk:

Dank je Ed, doe je er wel voorzichtig mee I love you.
    Ze zitten in handige tassen die kun je gemakkelijk om je nek hangen