Dag 37 - Reisverslag uit Johnson City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit Johnson City, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Johnson City

Dag 37
Gisteravond de beest uitgehangen in een plaatselijk restaurant. Met 14 man naar binnen en dan denken, dat iedereen binnen 10 min bier en eten krijgt. Joanna, de bevallige juffrouw, die ons bediende, liet zich niet gek maken. Na anderhalf uur had iedereen wat hij wilde hebben, wat eten betreft. Daarvoor vloeide het bier rijkelijk. Het gevolg was dat er om 6.30 iemand aan mijn tent stond te proberen mij duidelijk te maken dat het een lange dag zou worden en dat de eersten al klaar stonden. Om 8 u zat ik op de fiets. Een lange dag, want 115 km door hilly Texas. Fantastisch geluncht in het door Duitsers gestichte Fredericksburg. Willkommen staat er aan het begin van het stadje. Een maaltijd van aardappelen,rode kool, zuurkool en Bratwurst volgde. Heerlijk. Daarna nog 65 km door de heuvels naar Johnsoncity. Het plaatsje heette al zo, maar het is de plek van Lyndon B Johnson, president van de USA in de jaren na Kennedy in de 60er jaren. Het ademt de familie Johnson. Ze zijn hier geboren en liggen hier ook begraven. Werkelijk alles is naar de familie vernoemd. De camping ligt in het stadje, maar na een dag als wil je alleen maar naar bed. En daar typ ik dit verhaaltje, want wifi tot in de tent.
Overigens zijn we nog maar met 13. De 3e afvaller is Ian uit Tasmanie. Schijnt wat medische problemen te hebben en kan het niet meer volhouden. Was al een paar dagen ongelukkig en heeft vanmorgen zijn fiets laten inpakken in Kerrville. We zien hem nog in Austin, waarna hij naar huis vliegt. Het lijkt een afvalrace,maar ik ervan uit dat dit de laatste is. Hopelijk……

  • 17 Oktober 2015 - 09:32

    Henk:

    Het staat er een beetje omfloerst, maar het staat er wel.
    VERSLAPEN ! Voor het eerst in zijn leven. Altijd een half uur te vroeg maar nu niet als eerste aan de start. Het heeft bijna 70 jaar moeten duren maar in de USA is het hem gelukt. Moet een heerlijk gevoel van vrijheid zijn. Ga door Eddy, jij zult niet afvallen.

  • 17 Oktober 2015 - 11:26

    Ulrike:

    Hoi Eddy, kijk dat is nou stevige kost waar je goed op fietsen kunt.

  • 17 Oktober 2015 - 13:55

    Jan Drenth:

    'De beest uitgehangen…' Dat had ik wel eens willen zien. Dat zal in dit gezelschap wel neerkomen op niet met twee woorden spreken of alleen met je vork eten of zo…
    Die mensen die om 06.30 al klaarstonden… Verder alles goed met ze..?
    Die afstanden die jullie dagelijks afleggen griezelen me gewoon toe. Na een Duitse lunch nog even 65 km…
    Even op Google Earth gekeken, maar dat begint al behoorlijk op te schieten!

  • 18 Oktober 2015 - 11:27

    Bert B:

    aardappelen ? kool ? rode en zuurkool ? Toos: dat biedt perspectief. Wil hij in Onderdendam niet (vr-)eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 129016

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: