Dag 31 - Reisverslag uit Sanderson, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Sanderson, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Sanderson

Nadat ik iedereen, incl mijzelf, een groot plezier heb gedaan door 2 mijl heen en weer te fietsen en bier te halen, kan ik aan mijn verhaal beginnen. Over de tocht van vandaag valt weinig mee te delen. 80 km bij prima zonnig weer van Marathon naar Saverson over een weg tussen 2 bergruggen, zonder 1 huis of wat dan ook tegen te komen. Dus veel water bij me en een deel van de boodschappen voor 2 dagen. Wel kwamen we Dennis tegen. Met zijn fiets op de kop bleek hij al een uurtje te wachten op leven. Twee binnenbanden, die tientallen keren waren beplakt, hingen zielig over zijn fiets. Hij bleek uit Moskou te komen, was 11 maanden geleden naar Bogotá, Columbia gevlogen en was gaan fietsen. Kortgeleden vanuit Mexico in de USA terechtgekomen. En nu Dennis? Ja weten jullie iets? Hulpeloos keek hij ons aan. We gaven hem 2 nieuwe binnenbanden, wat plakkers en solution en hij was de koning te rijk. We moesten op de foto. We lieten een blije Dennis achter ons.
Inmiddels is er binnen onze club een nieuwe vereniging opgericht. Al een tijdje geleden overigens, want op de dag dat Peggy in een auto stapte inplaats van te fietsen, zei Joe, dat hij was gekomen om Each Fucking Inch te fietsen. Zo ontstond EFI. Inmiddels zijn er nog slechts 2 mensen lid van deze club namelijk Barry en ik. De rest is door het slechte weer al afgevallen. Ook Claudine, die momenteel drie plaatsen verder zit om haar fiets te laten maken. Ze kon voor alleen nog maar op het zwaarste verzet fietsen. Niet te doen bij beklimmingen. Haar shifter bleek kapot. Gisteren bedacht ze dat ze direct naar een goeie fietsenmaker wilde. Tja hoe?
Ze stapte naar het enige hotel in Marathon, vroeg de manager of die iemand wist, die de volgende dag naar Del Rio moest en 5 minuten later had ze haar lift. Vanmorgen werden zij en haar fiets opgehaald. We zien haar maandag weer in Del Rio. Maar drie dagen niet fietsen is uiteraard meer dan genoeg om afgevoerd te worden uit EFI. Alleen Barry en ik dus nog. Daar moet wat aan te doen zijn……..
Morgen naar Comstock over 80 mijl. Prachtig weer en vlak. Mooie omgeving en nog steeds lid van EFI. Wat wil ik nog meer?

• 11 Oktober 2015 - 15:52

Jan Drenth:

Ook hier weer dus de aloude strijd tussen de rekkelijken en de preciezen… En dan weet ik wel welke club leuker is...

• 11 Oktober 2015 - 20:41

Marina :

En waat blijft Joe in dit EFI clubje?
    En nu even verwarring, er vallen dus mensen tussendoor af. Voor een deel van de reis mag ik aannemen hoeveel zijn er nu wel al helemaal uitgevallen zover ik het gevolgd heb toch nog maar twee echte afvallers?
    Maar jij en Barry zijn de enige die letterde EFI hebben gefietst. Knap hoor ouwetje, petje af.
    En dan die Dennis je hebt toch figuren rond "fietsen" op deze aardbol geweldige verhalen levert dat op
    blijf fietsen blijf vertellen en vooral geniet van EFI.

• 14 Oktober 2015 - 02:41

Tjitske:

Hahaha, heb je toch weer een competitief streven!