Dag 27, 28 en 29 - Reisverslag uit Fort Davis, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 27, 28 en 29 - Reisverslag uit Fort Davis, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 27, 28 en 29

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Fort Davis

Dag 27, 28 en 29

Eindelijk een goeie Wi-Fi om snel een verhaaltje te produceren. Op dag 27 moesten we van Fort Hancock naar Van Horn. In onze hotelkamer op de vorige avond kregen we ons eerste stormalert. Liep nog met een sisser af maar het slechte weer komt eraan. Tijdens de tocht naar Van Horn een stevige tegenwind over 110 km. Gelukkig zat ik on een sterke groep. Elke mijl wisselen van koppositie. Oog voor de omgeving is er dan nauwelijks. Boven dien moesten we vele kilometers over de snelweg met razende trucks vlak naast. Om drie uur in Van Horn. Echter een nieuwe tijdzone en dus bleek het vier uur.Tent opzetten en jawel daarbegon het. Bij bakken uit de hemel. De hele nacht regen op je tentje, daar word je niet vrolijk van.
Gelukkig bleek het op dag 28 droog toen we om 8 u vertrokken(!)Zo laat, omdat het toen pas licht werd. Het werd de zwaarste dag uit mijn fietsloopbaan. 150 km waar 110 km zonder enige service. Dus toen we na 40 km het laatste benzinestation voorbij waren, sleepten we voor 110 km water en voedsel. Ik zat met Barry en Claudine voorop en dat is mijn geluk geweest. Na 80 kmgearriveerd zagen we een inktzwarte lucht naderen. De angst werd omgezet in tempo. Heb nog nooit een berg van 10 procent zo snel beklommen. Na tien uur afzien in ons hotel. De rest was minder gelukkig. Meer dan een uur achter ons overkwam hen een staaltje van natuurgeweld, dat zelfs de inwoners extreem noemden. Hagel en onweer zorgden ervoor dat iedereen een kwartier lang plat op de hei d lag met hun tassen als bes bermi g tegen de hagelstenen en lichtflitsen. Er kon niet meer gefietst worden. De weg bleek een ijsvloer. De eersten werden opgepikt door de grenspoltie en naar het hotel gebra nr waar ze om zeven uur aa kwamen. De rest druppelde binnen via goedwillende Amerikanen met grote pick ups. Het bleek een angstige ervaring. ’s Avonds uit eten en naar bed. Doodop. Maar de natuur had nog wat in petto. De hele nacht zware onweer en hagelbuien. Heel angstig. Regelmatig gedacht dat de wereld verging en mijn einde i. Texas zou zijn.
Dat bleek mee te vallen, want sinds tien uur vanochtend zit ik achter mijn tablet op onze rustdag mijn verhaal te s hrijven en mijn familie gerust te stellen. Morgen naar Marathon over 80 km waar we uitsluitend kunnen kamperen. Hopen op weersverbetering. Overigens was gisteren niet alleen de zwaarste maar ook een van de mooste dagen. 100 km tussen de Texaanse bergen door met luchten zo afwisselend en. Ook dat je er een heel nietig gevoel aan overhoudt. Die berge. Die er altijd waren en zullen,die op jou neerkijken. Schouderophalend. We betekenen op zulke momenten maar heel weinig. Een stipje op de tijdlijn……..

• 08 Oktober 2015 - 20:30

Ludy:

He man 't is wel vakantie. Je doet dit voor de lol. Bij een avontuur hoort spanning en ontbering. Dus geniet met volle teugen.

• 08 Oktober 2015 - 20:53

Jan:

Eddy, Volg je reis met grote belangstelling. Wat een avontuur! Maar ik weet dat je het kan. Toen ik een paar dagen geleden op de tv hoorde dat in South Carolina 500 mm regen was gevallen dacht ik; van dat buitje zal Eddy in Texas ook wel last hebben. En dat blijkt. Maar om mooie verhalen te kunnen vertellen, moet je ook wat meemaken en dat kost moeite en energie (en soms geweldig afzien) Sterkte Gr Jan

• 08 Oktober 2015 - 21:41

Jan Drenth:

Mijn God, wat een verhaal! Met hart in de keel gelezen…
    En je bent toch maar mooi één van de drie super-bikkels… De rest is weliswaar lekker comfortabel met de auto thuisgebracht, maar ik begrijp zo langzamerhand dat dat in jouw wereld niet bepaald als een mazzeltje wordt beschouwd…
    Ik zie ook dat je inmiddels de volledige kaart van Texas driedimensionaal op je gezicht hebt staan… Stoer! Kan Toos straks weer lekker met een goede gezichtscrème in de weer...

• 08 Oktober 2015 - 21:54

Bert B:

Je had niet hoeven te schrijven, jouw gezicht spreekt boekdelen.

• 08 Oktober 2015 - 23:45

Marina :

Inderdaad Bert, zijn gezicht spreekt boekdelen ik dacht hetzelfde toen ik de foto zag. Jonge wat een geweldige reis en prestatie, het blijft heerlijk om via jouw verhalen een beetje mee te beleven Eddy Zet hem op

• 09 Oktober 2015 - 07:19

Henk:

Ed,
    Wat een belevenis, idd ik dacht hetzelfde als Jan, de noodtoestand uitgeroepen in N en S Carolina, daar krijgen ze wat van mee. Maar je hebt goed opgelet tijdens de koersjes die we reden in de Gard, altijd voorin meedraaien en nooit alleen. Je kunt ook in de dubbele waaier rijden dan hoef je niet een hele mijl op kop haha. Let vanaf nu op Armstrong, kun je zomaar tegenkomen, je rijdt vast vlak onder Austin door.

• 09 Oktober 2015 - 17:50

Dethmer:

Eddy, ik heb even op Google streetview gekeken, maar daar is de defensieweg naar Lauwersoog niets bij en daar ben je altijd al aan het piepen. Dan zal het hier echt afzien zijn. Respect voor jou en je medereizigers.

• 14 Oktober 2015 - 02:34

Tjitske:

Jeetje, ik lees dit nu (lig een aantal dagen achter)! Wat een angstig verhaal en zelfs dan kun jij nog filosoferen!