Dag 14 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

23 September 2015 | Verenigde Staten, Phoenix

Lekker avondje en dagje. Gisteravond prima gegeten met elkaar in een brasserie achtige setting en vooral gedronken. Dat was overwegend op basis van medische argumenten, want onze nieren moesten gestimuleerd worden. Het feit datje daar uit 50 bier soorten kiezen maakte het niet eenvoudig. Ik heb me er weten doorheen te slaan. Wel 3x naar de wc vannacht.
Vandaag had Joe, een kleine mannetje met een grote bek, die schathemeltje rijk is geworden in de reiswereld, een enorme Chevrolet gehuurd. Op naar de Vrijbuiter, maar dan 3 x zo groot, om een nieuwe tent te kopen. Met 8 man door Phoenix. 3 kwartier rijden met navigatie.
Maar nu in het bezit van een tent van 1,2 kilo, zonder haringen. Ook wel lekker in een gebied waar je geen haring de grond in krijgt. Verder heb ik mij arm stukken aangeschaft die tegen de zon beschermen. Ria daar denk je niet echt aan als je in Nederland fietst. En....vanaf nu rijd ik in het ORANJE. Een weliswaar eenvoudig wielerjasje, maar het maakt mij echt tot de Dutch man. Morgen 120 km richting New Mexico en opnieuw in een hostel, want geen camping in de buurt. Mijn kookdag wordt derhalve overmorgen. Hóe dat zal gaan..........

• 24 September 2015 - 07:40

Hella:

Jaa, overal met de auto naar toe, dat weet ik ook nog wel.
    Ik wilde toen ik in New Haven was een wielershirt voor Henk kopen. Er was een fietswinkel zeiden ze, zoveel Miles die kant op...

Hoe doe je dat met die tent zonder haringen als het waait? Opzetten/uitvouwen als je naar bed gaat en er dan snel met je hele bed induiken?

Is het leuk met de groep?

• 24 September 2015 - 08:51

Marina:

hm ik zie twee mannen erbij en met onze????
    nou zo'n interieur is tekenend voor daar, wij hebben in zo'n tent met onze vrienden gegeten en zij hadden een thermos met koffie mee, vroeg mokken in de eetgelegenheid no problem haha wij keken onze ogen uit.
    Zij was verslaafd geraakt aan onze koffie machine op Onderwierum (Etna espresso machine) ze had er net zo 1 gekocht en dus wetende dat koffie in Amerika meer thee is had zij heuse sterke espresso mee gebracht.
    Ha zo heb je ook even wat verhaal vanuit ons home sweet home.
    Eddy zet hem op heel veel avontuur en succes in het Oranje

• 24 September 2015 - 11:58

Henk:

haha leuke combi zal dat zijn een klein mannetje met een grote bek naast een grote kerel ook met een (oké soms dan) grote bek.
    is oranje wel een handige kleur in Amerika? ik denk dan aan al die illegale gevangenen.
    en heb je nu twee tenten mee te sjouwen.
    Dumoulin is vijfde geworden, had last van een zenuw in zijn zitvlak

• 24 September 2015 - 12:33

Ludy:

Mooi man zo'n oranje jas, staat goed bij grijze manen. Je kapsel past ook wel bij het hostel met wierook. Neem je wat biertjes mee, want aan onze nieren kan ook gewerkt worden. De tent is voor het uitlenen neem ik aan want als die schatrijke Amerikaan hem toch betaalt ......
    He man geniet en denk aan ons. een kaartje sturen hoeft niet, we genieten van je foto's.

• 24 September 2015 - 16:55

Jan Drenth:

Kan je die Chevrolet er niet bijhouden?
    Dat van die hostels lijkt me een prima ontwikkeling. Beter dan iedere avond in zo'n claustrofobisch tentje, zeker eentje van 1,2 kilo zonder haringen…
    Menutip voor overmorgen: patat met appelmoes en een kroket of een eierbal...

• 24 September 2015 - 17:21

Bert B:

Gatver, al dat bier. Ik zou er tegenop zien. Jij ook vast Eddy.

• 25 September 2015 - 02:59

Tjitske:

Heb je geen foto van jou in dat oranje jassie?

• 25 September 2015 - 10:24

Nico Siccama:

Goede morgen Eddy vanuit een zonnig Bedum, { Het is burendag vandaag.}
    Giisteren met zijn we met een groep mensen van Verzoamelstee Onderdendam naar de promotie van
    Eveline Hagen geweest,dit vond plaats in het Universiteits gebouw in de Boteringestraat,wat een ceremonie.
    Het is een hele belevenis als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt,de moeite waard,er zijn fotoos gemaakt
    misschien staan ze al op de site van Verzoamelstee.
    En natuurlijk hebben we het nog even over jou gehad,ik heb het nog uitgelegt hoe het moet om jou te volgen,ik zal as donderdag hier nog even op doorgaan.
    Alle bijzondere dingen opschrijven,gezond blijven,en veel plezier,htgrt Nico.