The day before.... - Reisverslag uit Onderdendam, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu The day before.... - Reisverslag uit Onderdendam, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

The day before....

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 September 2015 | Nederland, Onderdendam

Het is dinsdag 8 september en ik sta vlak voor het vertrek naar de VS. Toevallig ben ik ook nog jarig en dat feit ging aan Toos, mijn partner, zeker drie kwartier, voorbij alvorens ze mij feliciteerde. Maar toen ook heel uitbundig. Geluid uit mijn telefoon kondigde een videofilmpje aan van mijn 3 kleinzoons uit Haren, die mij toezongen. Een tranentrekker en dat op de vroege morgen. Eigenlijk begint mijn reis nu pas echt in mijn hoofd een rol te spelen. Daar was gewoon even geen plek voor de laatste weken ivm onze te organiseren triathlon van afgelopen zaterdag. En daar moet ik even melding van maken. We kenden namelijk een fantastisch georganiseerd evenement en dat dankzij 70 (!!!) vrijwilligers, die door een wat kleiner bestuur allemaal hun rol in het geheel wisten te vervullen. Op zulke momenten ben ik wel trots op de sfeer in het dorp, waarin dit soort zaken nog elk jaar van de grond getild kunnen worden.
Maar dus even geen tijd voor mijn fietstocht. Nu dus wel en mijn eerste telefoontje naar de overkant zijn weinig veelbelovend of......... mijn Amerikaans moet snel beter worden. Het eerste telefoontje naar mijn hotel in San Diego om te vragen of er bij mijn aankomst na middernacht nog een deur open staat, werd niet geheel begrepen. No, no all doors are closed in the night. En het telefoontje naar het taxibedrijf ging helemaal mis toen ik om een vrachtwagen vroeg om mijn fiets van het vliegveld te komen halen. Uiteindelijk heb ik die vraag maar via de email gesteld. En nu maar hopen dat het morgenavond allemaal goed komt. Ik vlieg morgenmiddag om 14:00 u en beleef de resterende uren van die dag dubbel. Ongetwijfeld zal ik mij vanuit San Diego op donderdag weer melden....

  • 08 September 2015 - 09:56

    Hella:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Ga je nu vandaag inpakken?
    Is er niet ook een hotel op het vliegveld?
    Heel erg veel succes!
    Het zal spannend zijn maar heel veel onvergetelijke momenten (in positieve zin) opleveren, vast!
    Amerikanen zijn erg aardig en behulpzaam.

    Leuk om je verhalen te horen via deze site.
    Rosa komt volgende week weer terug.

    Groetjes en zet hem op!

    Hella

  • 08 September 2015 - 19:04

    Jan Drenth:

    Nou, we gaan weer los…
    Je zal het maar hebben, die onbedwingbare drang om steeds maar van die krankzinnige ondernemingen op touw te zetten.
    Maar wel leuk voor de omgeving natuurlijk, om dagelijks vanuit de luie stoel de belevenissen van zo'n mafferik te kunnen volgen. En dat gaan we doen ook!
    Nog heel erg gefeliciteerd met je 66e (!) verjaardag. En zorg dat het niet je laatste wordt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 129117

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: